انتقاد همتی به عوارض جدید از بیمه‌ها

رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به افزایش اخذ ۱۰ درصدی عوارض از شرکت های بیمه در سال آینده نسبت به سال جاری واکنش انتقادی نشان داد.
کد خبر : ۸۱۷۳۲
بیمه

به گزارش خبرنگار ایبِنا، عبدالناصر همتی در واکنش به مصوبه روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: نمایندگان محترم مجلس با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶ با وضع ۲۷۵ میلیارد تومان عوارض بر شرکت های بیمه موافقت کردند.


وی ادامه داد: این رقم علاوه بر ۱۰ درصد عوارض بهداشت است. امیدوارم حداقل دو خط گزارش بدهند که این عوارض کجا و چگونه خرج می شود و چه نفعی برای بیمه دارد؟


رئیس شورایعالی بیمه خطاب به نمایندگان گفت: لااقل از زیان دهی بیمه ها نگویید.




به گزارش ایبِنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی روز گذشته مجلس بند الف تبصره ۱۰ بخش درآمدی بودجه ۹۷ کل کشور را با ۱۴۰ رای موافق، ۲۰ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از ۲۰۰ نماینده حاضر تصویب کردند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی دراین مصوبه، شرکت های بیمه‌ای را مکلف کردند که مبلغ دوهزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (۲.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای‌عالی بیمه می‌رسد به‌صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف ۱۶۰۱۱۱ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند


وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر