بازگشت شاخص بورس به کانال ۹۷ هزار واحد

معاملات بازار سهام در حالی امروز به پایان رسید که شاخص کل بورس با ۱۰۶ واحد کاهش به کانال ۹۷ هزار واحد بازگشت و به رقم ۹۷ هزار و ۹۲۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۱۷۶۰
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، روزهای نوسانی بورس برای سهامداران همچنان ادامه دارد و افت وخیزهای این بازار موجی از کاهش شاخص ها و قیمت سهم ها را روز جاری در تالار شیشه ای رقم زد.


ریزش همه شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بازار سهام با ریزش مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۱۰۵) واحد افت معادل (۰.۱۱) درصد به ۹۷ هزار و ۹۲۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۳۳) واحد کاهش معادل (۰.۱۱) درصد به ۳۱ هزار و ۲۷۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۳۳) واحد افت معادل (۰.۱۹) درصد به ۱۷ هزار و ۵۷۸ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۲۵) واحد کاهش، معادل (۰.۱۹) درصد به ۱۳ هزار و ۲۰۹ واحد، شاخص آزاد شناور با (۱۳۱) واحد افت، معادل (۰.۱۲) درصد به ۱۰۴ هزار و ۹۸۳ واحد، شاخص بازار اول با (۳۵) واحد کاهش معادل (۰.۰۵) درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۴۱۸ واحد و شاخص بازار دوم با (۴۳۵) واحد افت معادل (۰.۲۱) درصد، به ۲۰۹ هزار و ۲۸۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز پنج نماد «کچاد با (۲۸) واحد، آپ با (۲۶) واحد، فملی با (۲۲) واحد، بفجر با (۱۸) واحد و کگل با (۱۵) واحد» بیشترین تاثیر منفی و ۲ نماد «فولاد با ۹۴ واحد و پارسان با ۵۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


افت اکثر صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص اکثر صنایع بازار با روندی کاهشی مواجه شدند به طوری که « محصولات چوبی با ۳۰۱۹ واحد رشد معادل ۴.۳۶ درصد به ۷۲ هزار و ۲۰۰ واحد، زراعت با ۷۳ واحد افزایش معادل ۱.۲۲ درصد به ۶ هزار و ۱۲۰ واحد، کانه فلزی با (۲۰۹) واحد افت معادل (۱.۰۳) درصد به ۲۰ هزار و ۱۱۰ واحد، تامین آب، برق و گاز با (۱.۸۸) واحد کاهش، معادل (۰.۷۹) درصد به ۲۳۵ واحد، وسایل ارتباطی با (۲۵) واحد افت معادل (۱.۴۵) درصد به یک هزار و ۷۱۷ واحد و اداره بازارهای مالی با (۱.۵۴) واحد افت معادل (۲.۱) درصد به ۷۵ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «خرینگ، سصوفی، رکیش، چفیبر، بکاب، حفاری و غالبر» با رشد قیمت بین «۴.۲۵ تا ۹.۴۱» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فسرب، دیران، فمراد، حفارس، کبافق، شپارس و فرآور» با کاهش قیمت بین «۴.۸۱ تا ۴.۰۱» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۱۹۶ هزار و ۲۳۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۸۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۵۵۸  میلیارد تومان رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


این گزارش می افزاید: طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «قند شیروان قوچان و بجنورد، سیمان بهبهان، پتروشیمی زاگرس، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، داروسازی تولید دارو، داروی لقمان» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «رینگ‌سازی مشهد، مجتمع توریستی و رفاهی آبادگران ایران‌کیش، نئوپان ۲۲ بهمن، دارویی و بهداشتی لقمان، نوسازی ساختمان تهران، ‌بیمه حکمت صبا و کی‌بی‌سی و حق‌تقدم خرید سهام آن» بازگشایی شدند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر