آتش بانک مرکزی چین به جان ارزهای رمزنگار/ضرر ۵۵۰ میلیارد دلاری

بررسی های اخیر نشان می دهد که با اعمال سیاست های سرکوب گرایانه بانک مرکزی چین علیه ارزهای رمزنگار، بیش از نیم تریلیون دلار از ارزش سرمایه این ارزها به باد رفته است.
کد خبر : ۸۱۸۰۸
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از سی ان بی سی، به دنبال کاهش قیمت ارزهای رمزنگار مجازی فقط ظرف یک ماه، بیش از نیم تریلیون دلار از مجموع ارزش بازار این ارزها به باد رفته است.  


بر اساس داده های کوین مارکت کپ، در هفتم ژانویه سال جاری میلادی مجموع ارزش بازار ارزهای رمزنگار با رسیدن به ۸۳۵.۶۹ میلیارد دلار به بالاترین رکورد رسید؛ این در حالی است که مجموع ارزش بازار ارزهای دیجیتال در روز گذشته با رسیدن به ۲۷۸.۵۳ میلیارد دلار، بیش از ۵۵۷.۱ میلیارد دلار ارزش خود را از دست است.


ارزش بازار سرمایه بیت کوین از زمانیکه بیشترین رقم را در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با رسیدن به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد ثبت کرده بود،  ۲۳۳.۵ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.


همچنین اتریوم، دومین ارز رمزنگار محبوب جهان در هفته های اخیر تقریبا ۶۰ درصد افت ارزش را تجربه و به ۵۷۷ دلار کاهش پیدا کرده است؛ ضمن اینکه ریپل سومین ارز محبوب دیجیتال جهان بیش از ۸۰ درصد ارزش خود را در مقایسه با بیشترین قیمت ثبت شده برای آن، از دست داده است.


در همین حال، فایننشال نیوز در سر مقاله خود نوشت که بانک مرکزی چین تمام پلت فورم های مرتبط با تجارت ارز رمزنگار و عرضه اولیه ارزهای رمزنگار را متوقف خواهد و بطور کل بانک مرکزی چین درحال تدارک قوانین سفت و سختی علیه ارزهای رمزنگار است که این موضوع یکی از دلایل اصلی سقوط قیمت ارزهای رمزنگار تلقی می شود.


بر پایه این گزارش، برخی از کشورها از قبیل هند و کره جنوبی هم در راستای سرکوب ارزهای رمزنگار گام هایی برداشته اند و در آمریکا و بریتانیا بانک های بزرگ انجام تجارت با کارت های اعتباری را ممنوع اعلام کرده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر