18 بهمن 1396 - 11:55
معاون وزیر ارتباطات خبر داد:

۴۰ میلیون درخواست قطع پیامک مزاحم/ ساماندهی پیامک‌ها در دستور کار

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ساماندهی پیامک‌های مزاحم خبر داد و گفت: ۴۰ میلیون مشترک تقاضای قطع پیامک‌های تبلیغاتی را داشته‌اند.
کد خبر : ۸۱۸۱۴
فلاح جوشقانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین فلاح جوشقانی درباره ساماندهی خدمات پیامکی با رویکرد تامین رضایت مشترکین و حمایت از کسب و کارها، اظهارداشت: طبق بررسی های صورت گرفته بالغ بر ۴۰ میلیون مشترک تلفن همراه، درخواست قطع پیامک ها تبلیغاتی را داشته اند که این نشان از عدم تمایل مشترکان به دریافت پیامک های تبلیغاتی ناخواسته است.


وی افزود: از طرفی پیامک، یکی از رسانه ها و ابزارهای ارزان قیمت برای تبلیغات کسب و کار شرکت ها است.  رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه هدف از ساماندهی این پیامک ها مدیریت دریافت پیامک از سوی مردم و ارسال از سوی اپراتورها است، گفت: مردم می توانند تعیین کنند که علاقه مند دریافت کدام نوع پیامک هستند تا هم مردم دریافت پیامک ها را مدیریت کنند و هم کسب و کارها فضایی برای تبلیغات داشته باشند.


فلاح جوشقانی در ادامه درباره دسته بندی پیامک ها اظهارداشت: پیامک ها دو نوع دسته بندی دارند که دسته اول، پیامک های رایگان است که شامل پیام های تبلیغاتی، اضطراری و اطلاع رسانی است.


وی افزود: همچنین دسته دیگری که برای مشترک، هزینه دارد، شامل پیامک های بانک، استعلامی (مثل استعلام خلافی خودرو) و خدماتی و سرگمی (مثل مسابقات) است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برهمین اساس، برای ساماندهی پیامک های ارسالی به مشتریان، سامانه‌ای با قالب واحد و قابل استفاده برای تمامی مشترکان در نظر گرفته شه تا مشترکان هر سه اپراتور بتواند خدمات پیامکی مورد نظر خود را انتخاب و دریافت کنند.


معاون وزیر ارتباطات با اعلام اینکه این سامانه تا دو ماه آینده راه اندازی خواهد شد، اظهارداشت: اپراتورها موظف شده اند تا از هر بستری که امکانپذیر است درباره این سامانه به مردم اطلاع رسانی کنند. فلاح جوشقانی در ادامه تاکید کرد: این مصوبه نهایی شده و تا دو روز آینده نیز به اپراتورها ابلاغ می شود و از سال ۹۷ امکان استفاده از این خدمات وجود خواهد داشت.


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به اینکه چگونه شماره همراه مشتریان در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد؟ گفت: در اینباره بررسی های گسترده ای صورت گرفته و مدرکی مبنی بر اینکه اپراتورها این اطلاعات را به صورت ساماندهی شده در اختیار این شرکت ها قرار می دهند وجود ندارد.


وی ادامه داد: البته حضور گسترده مردم در شبکه های مجازی و اطلاعات آنها در این شبکه ها و همچنین حالا شاهد این هستیم که فر وشگاه ها نیز شماره تلفن مشتریان را درخواست می کتتد که همه این موارد عامل انتشار دیتا مشتریان است.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: همچنین در بررسی ها مشخص شد که برخی دفاتر اپراتورها اطلاعات را در اختیار شرکت ها قرار داده اند، که با آنها برخورد جدی صورت گرفته است. البته باید به این نکته توجه داشت که تبعات منفی و مضرات حاصل از افشای اطلاعات از سوی اپراتورها به مراتب بیش از سود آن است. به گفته وی، سامانه ۱۹۵ به صورت پرتال و تلفن تماس آماده دریافت گزارش ها و شکایت های مردم از پیامک های مزاحم است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر