18 بهمن 1396 - 12:01

درخواست کرباسیان از نوبخت/ سهم بانک‌ها از اشتغال‌زایی تعیین شد

وزیر اقتصاد از سازمان برنامه و بودجه خواست به عنوان مرجع هدایت کننده، تخصیص منایع لازم برای اشتغال را راهبری کند.
کد خبر : ۸۱۸۱۶
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان اظهارداشت: اقتصاد مقاومتی از بالاترین سطح نظام به دولت ابلاغ شده و وظیفه ما این است که آن را به خوبی اجرا کنیم. وی با اشاره به اختصاص بودجه مناسب برای اشتغال روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و صنایع دستی گفت: مجلس برای سال جاری با اجازه رهبری ۱.۵ میلیارد دلار بودجه برای موضوع اشتغال به شکلی که بیان‌ کردم اختصاص داده و معادل ۱.۵ میلیارد دلار منبع نیز از سوی بانک‌ها برای این امر اختصاص یافت.


کرباسیان از سازمان برنامه و بودجه خواست، به عنوان مرجع هدایت کننده تخصیص منابع لازم برای اشتغال که اینکار را شروع کرده، آن را راهبری کند. وی با اشاره به واریز وجوه مربوط به کارآفرینی از سوی خرانه در هفته گذشته تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آمار مسولان استانی، نرخ بیکاری در استان سمنان در حال حاضر از ۱۲ درصد به ۸.۵ درصد (هشت و نیم درصد) رسیده و این ظرفیت وجود دارد که به پایین تر از این عدد نیز برسد.


وزیر اقتصاد همچنین از پتانسیل های موجود در استان سمنان در حوزه های سرمایه گذاری خارجی، گردشگری، صنعت و معدن نام برد و گفت: به دلیل همسایگی با ۱۵ کشور، سالانه بیش از ۱۵ میلیون تن ترانزیت از کشور ما صورت می گیرد.


وی در پایان با بیان اینکه ما ظرفیت مناسبی برای انجام کار در کشور داریم تاکید کرد: اگر املاک و اموال مازاد موجود در استان بفروش برسد، با خلق مالکیت جدید، به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر