18 بهمن 1396 - 12:32
وزیر صمت:

جذب ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی/ ۴۰ درصد منابع به تولید رسید

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم و حدود ۴۰ درصد از منابع مصوب برای سرمایه‌گذاری خارجی به بار نشسته و به تولید رسیده است.
کد خبر : ۸۱۸۲۰
محمد شریعتمداری

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در آستانه دهه فجر با تلاش در حوزه صنعت ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه صنعتی که پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد داشتند به بهره‌برداری رسید و امیدواریم تا پایان سال ۶ هزار پروژه به بهره‌برداری برسد که حاصل آن اشتغال جوانان خواهد بود.


وی افزود: رشد ۴.۸ درصدی بخش صنعت حاصل کار همه فعالان اقتصادی و کارگران و تکنسین‌ها در سراسر کشور است که بار سنگین توسعه صنعتی کشور را برعهده دارند و شاهد حضور جوانان فرهیخته در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم که با حضور جمعی از جوانان تحصیل کرده این شرکت‌ها را تاسیس کردند و هزینه فعالیت‌های اقتصادی را کاهش دادند.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بالغ بر ۱.۹ میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری با اخذ مجوز از سازمان سرمایه گذاری خارجی داشتیم و حدود ۴۰ درصد از منابع مصوب برای سرمایه‌گذاری خارجی به بار نشسته و به تولید رسیده است.


شریعتمداری تاکید کرد: در حوزه معادن قدم های خوبی برداشته شده و اکتشافات فراوانی با استفاده از ژئوشیمی و هوایی انجام شده و در حوزه مس و فولاد بزودی خبرهای خوبی از ذخایر مهم معدنی کشور در اختیار مردم قرار می‌دهیم.


وی ادامه داد: اختیارات شورای عالی معادن را به استان ها واگذار کردیم تا فعالان عرصه معدن در مرزهای جغرافیای استانی فعالیت کنند. در حوزه صنایع معدنی ۶۲۱۰ میلیون تن در دست اجرا در زمینه فولاد داریم و تمام تلاش ما این است که تا پایان دولت این ظرفیت به بهره برداری برسد اما در سایر حوزه های عدم تعادل وجود دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ۴۰۰ هزار تن تولید مس داریم وتولید کاتد در هفته‌های گذشته به ۲۰۰ هزار تن رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر