رشد ۳۸۹ واحدی نماگر تالار شیشه ای

آخرین روز معاملاتی بورس در پایان هفته سوم بهمن ماه با رشد ۳۸۹ واحدی شاخص کل و رسیدن نماگر به ۹۸ هزار و ۳۱۷ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۸۱۸۵۳
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سهامداران روز جاری با شکل دادن رونق به داد و ستدها روز سبزی را برای تالار شیشه ای رقم زدند تا بعد از مدت ها شاخص بورس نیز بیش از ۳۰۰ واحد افزایش یابد.


رشد همه شاخص ها


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری همه شاخص های بورس با رشد مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۳۸۹ واحد افت معادل ۰.۴۰ درصد به ۹۸ هزار و ۳۱۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۴ واحد کاهش معادل ۰.۴۰ درصد به ۳۱ هزار و ۳۹۹ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۰ واحد افت معادل ۰.۱۷ درصد به ۱۷ هزار و ۶۰۹ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۲ واحد کاهش، معادل ۰.۱۷ درصد به ۱۳ هزار و ۲۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۹۷ واحد افت، معادل ۰.۴۷ درصد به ۱۰۵ هزار و ۴۸۰ واحد، شاخص بازار اول با ۳۷۱ واحد کاهش معادل ۰.۵۴ درصد کاهش به ۶۹ هزار و ۷۸۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۳۳ واحد افت معادل ۰.۱۶ درصد، به ۲۰۹ هزار و ۶۱۷ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۶ نماد «فولاد با ۱۷۶ واحد، تاپیکو با ۴۲ واحد، پارسان با ۳۲ واحد، فملی با ۳۰ واحد، پترول با ۲۸ واحد و فخوز با ۲۲ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و تنها نماد «مبین با (۳۲) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که « محصولات چوبی با ۳۵۹۱ واحد رشد معادل ۴.۹۷ درصد به ۷۵ هزار و ۷۹۱ واحد، ذغال سنگ با ۷۲ واحد افزایش معادل ۴.۲۵ درصد به یک هزار و ۷۷۰ واحد، وسایل ارتباطی با ۳۷ واحد رشد معادل ۲.۲۱ درصد به یک هزار و ۷۵۵ واحد، فلزات اساسی با ۱۰۴۵ واحد افزایش، معادل ۱.۷۷ درصد به ۲۳۵ واحد، تامین آب، برق، گاز با (۲.۶۲) واحد رشد معادل (۱.۱۱) درصد به ۲۳۲ واحد، محصولات کاغذ با (۱۶۷) واحد افت معادل (۱.۵۴) درصد به ۱۰ هزار و ۷۳۴ واحد و ماشین آلات با (۲۱۶) واحد افت معادل (۱.۲۶) درصد به ۱۶ هزار و ۹۶۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «شوینده، چفبیر، قشرین، پترول، خمحرکه، ولیز و کطبس» با رشد قیمت بین «۴.۲۵ تا ۴.۹۸» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دامین، شپارس، فسرب، شفارس، لسرما، لبوتان و غشهد» با کاهش قیمت بین «۴.۶۱ تا ۳.۵۶» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۱ هزار و ۲۶۲ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۷۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۳۵۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۲ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر