بانک مرکزی بنگلادش بانک فیلیپین را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد

بانک مرکزی بنگلادش اعلام کرد که تا ۳ ماه آینده به همراه بانک فدرال رزرو آمریکا، بانک فیلیپینی را به دلیل دست داشتن در حمله سایبری و سرقت ۸۱ میلیون دلار تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.
کد خبر : ۸۱۸۷۱
بانک فیلیپین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، معاون بانک مرکزی بنگلادش گفت: بانک مرکزی داد خواستی را علیه بانک فیلیپین به دلیل نقش این بانک در یکی از بزرگ ترین سرقت های سایبری جهان در ۲ سال اخیر، تنظیم خواهد کرد.


در همین حال هکرهای ناشناس با استفاده از اعمال دستورات بر روی سیستم پرداخت سوئیفت، ۸۱ میلیون دلار از حساب بانک بنگلادش را در بانک فدرال نیویورک در فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی مورد دستبرد قرار دادند و سپس مبلغ مورد سرقت را به حساب هایی در گروه بانکداری تجاری «ریزال» فیلیپین فرستاده و در نهایت در صنعت کازینو این کشور محو شد.


اکنون بانک مرکزی بنگلادش ظرف ۲ یا ۳ ماه آینده دادخواستی را علیه بانک فیلیپینی تحویل دادگاهی در نیویورک خواهد کرد تا این بانک را تحت پیگرد قانونی قرار دهد.


معاون بانک مرکزی بنگلادش گفت: با بانک فدرال رزرو و سوئیفت در حال مذاکره هستیم که به این پرونده ملحق شوند، چون این نهادها هم قربانی این ماجرا محسوب می شوند.


همچنین با گذشت ۲ سال از این ماجرا، بانک مرکزی بنگلادش فقط موفق به بازگرداندن تقریبا ۱۵ میلیون دلار از اموال مسروقه خود شده است.


بر پایه این گزارش، بانک مرکزی فیلپین در سال ۲۰۱۶ میلادی گروه بانکداری تجاری «ریزال» را به دلیل نقض در عدم جلوگیری از چنین اقداماتی ۲۰ میلیون دلار جریمه کرد و افرادی به اتهام پولشویی دستگیر شدند.


در حال حاضر گروه بانکداری تجاری «ریزال» اعلام کرده که به دلیل عدم اطلاع از این ماجرا، هیچ غرامتی را به بانک مرکزی بنگلادش پرداخت نمی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر