22 بهمن 1396 - 10:47

سامانه هوشمندی مکانی توسعه و تنظیم شبکه شعب چیست؟

سامانه هوشمندی مکانی توسعه و تنظیم شبکه شعب یکی از برنده‌های گروه دوم جشنواره دکتر نوربخش در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت بود که محصولی نوآورانه است.
کد خبر : ۸۱۹۵۳
صنعت بانکداری

به گزارش ایبِنا، جشنواره مرحوم دکتر نوربخش هرساله در بخش جنبی همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار می‌شود. در این جشنواره محصولات و خدمات بانک‌ها و شرکت‌های برتر و نوآور و با رعایت سه معیار نوآورانه‌بودن، کاربردی بودن و سودآوری بالقوه توسط داوران انتخاب می‌شود.


امسال در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت «سامانه هوشمندی مکانی توسعه و تنظیم شبکه شعب» به‌عنوان یکی از برنده‌های گروه دوم جشنواره دکتر نوربخش معرفی شد. سامانه‌ای که توسط شرکت صنایع یاس ارغوانی طراحی شده است.


در این خصوص مسعود خرقانی، معاون فناوری شرکت صنایع یاس ارغوانی به خبرنگار ایبِنا گفت: هوشمندی مکانی (Location Intelligence) به قابلیت سازماندهی و درک پدیده‌های پیچیده از طریق به‌کارگیری ارتباطات جغرافیایی ذاتی موجود میان اطلاعات دراختیار سازمان گفته می‌شود. یافتن مکان بهینه در بسیاری از کسب و کارها متضمن موفقیت بوده و طیف گسترده‌ای از نیازهای مشتریان و اهداف مالی مدنظر سازمان را محقق می‌سازد.


وی ادامه داد: هوشمندی مکانی اجرای فرآیندهای کسب و کار را تسهیل کرده و حوزه‌های جغرافیایی منحصر به فردی را برای افرایش سهم بازار در کسب و کارهای مرتبط با خرده‌فروشی شناسایی می‌کند. هدف از هوشمندی مکانی انتخاب بهترین «جغرافیای فرصت» از طریق راه‌حل‌های مکانی منطبق با نیازمندی ها است.


خرقانی چارچوب کلی تحلیل داده‌ها را بخش‌های انتخاب و گردآوری داده‌ها، پایش داده‌ها، ذخیره‌سازی داده‌ها، توسعه الگوریتم و تحلیل داده‌ها و نمایش بصری داده‌ها عنوان کرد و افزود: اصلی‌ترین بخش زنجیره‌ فوق که به مثابه‌ مغز متفکر سیستم عمل می‌کند، توسعه الگوریتم و تحلیل‌ داده است. عمده‌ الگوریتم‌ها و تحلیل‌های مورد استفاده در این مرحله ماهیت مکانی دارند که خود منجر به پیچیده‌تر شدن و زمان‌بر شدن پروسه‌ی حل مدل بوده است.


معاونت فناوری شرکت صنایع یاس ارغوانی اصلی‌ترین منافع حاصل از اجرای این طرح را افزایش هوشمندی تصمیمات مکان محور از طریق ایجاد امکان گزارش‌گیری‌های مکانی عنوان کرد.


وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نوآوری این محصول گفت: در واقع می‌توان گفت سرویس‌هایی که در این سامانه ارائه می‌شود تماماً نوآورانه است بدین دلیل که کارکرد این سامانه تلفیق و بارگذاری عملیات محاسباتی بر روی نقشه و گستره جغرافیایی است که به نوعی امکان مصورسازی اقلام داده‌ای مورد نیاز برای درک بهتر و کمک در تصمیم سازی است.


به گفته خرقانی، سامانه هوشمندی مکانی توسعه و تنظیم شبکه شعب در بانک ملت مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نتایج خوبی در این زمینه داشته است. در واقع این سامانه پس از ارائه طرح و پیشنهاد اولیه به بانک ملت، برای این بانک طراحی و تولید شده است.


وی در مورد روند توسعه و تکمیل این سامانه اظهار داشت: در حال حاضر سامانه مطابق با تعاریف و نیازهای اولیه تکمیل شده و در دست بهره‌برداری می‌باشد اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توان به آن اضافه کرد و ما در شرکت صنایع یاس به توسعه و تکامل آن اهتمام داریم.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر