22 بهمن 1396 - 10:51

لایحه دو لایه ای بودجه سال۹۷ /درآمد هدفمندی به خزانه واریز می شود

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، ۱۱ نکته کلیدی بودجه سال ۹۷ را تشریح کرد.
کد خبر : ۸۱۹۵۵
مجلس

به گزارش ایبِنا، حمیدرضا حاجی بابایی، با طرح یازده نکته  کلیدی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ و گزارش کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: باید منتظر ماند تا مشخص شود نمایندگان مجلس در بررسی موارد مهم لایحه بودجه به چه نتایجی می رسند. 


فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، افزود: اولین نکته این است که شاکله بودجه ۹۷ دو لایه دارد، لایه اول تا حدودی حفظ شده اما لایه دوم دگرگون شده است.


حاجی بابایی نکته دوم را قیمت حامل های انرژی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس با افزایش قیمت حامل های انرژی مخالف هستند، ادامه داد: اگر تعداد انگشت شماری با افزایش قیمت حامل های انرژی موافق هستند، بهتر است کاملا استدلال های خود را  روشن و شفاف بیان کنند.


وی نکته سوم را درآمد ۱۰۲ هزارمیلیارد تومانی حامل های انرژی عنوان کرد یادآور شد: این رقم درآمد را تمام نمایندگان از جمله کمیسیون پذیرفته و اجماعی روی آن شده است، لذا باید منتظر ماند و دید نمایندگان در صحن علنی مجلس چه تصمیمی در این باره می گیرند، آیا  این درآمد به خزانه داری کل واریز شود و رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه برای آن تصمیم بگیرند و یا به خزانه داری کل واریز نشود و  مانند سال های شرکت های مربوط برای آن تصمیم بگیرند.


پیش بینی پرداخت یارانه ۴۱ هزار میلیاردی به ۷۶ میلیون نفر


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، در تشریح نکته چهارم، افزود: در سال ۱۳۹۷ برای ۷۶ میلیون نفر از محل  ۱۰۲ هزار میلیارد تومان یارانه پیش بینی شده است که به میزان ۴۱ هزار میلیارد تومان است، در واقع پول پرداخت یارانه به همه وجود دارد، اما دولت اگر پولداری را شناسایی کرد یارانه راحذف کند.
وی نکته پنجم  را پاداش پایان خدمت عنوان کرد و ادامه داد: منبع پاداش پایان خدمت به میزان۵/۲ هزار میلیارد تومان کاملا مطمئن است و بودجه آموزش وپرورش و بنیاد شهید در سال۱۳۹۷  نکته ششم است.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت، با بیان اینکه حقوق شاغلین و بازنشستگان نکته هفتم بودجه است، اظهار داشت: این لایحه با تحولی بزرگ در صحن مجلس نهایی خواهد شد، البته تغییرات احتمالی درصحن مجلس محدود است.


وی به اوراق مشارکت به عنوان نکته هشتم اشاره کرد و  افزود: میزان فروش انواع اوراق مشارکت در بودجه۱۳۹۷ مطلوب نیست، مگر اینکه درصحن مجلس اصلاح شود.


این نماینده مردم در مجلس دهم، نکته نهم را در خصوص بودجه عمرانی بیان کرد و ادامه داد: بودجه عمرانی دولت به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن به بودجه اشتغالزایی داده شده است، که با توجه به تخصیص پایین اعتبار عمرانی در سال۱۳۹۷ پروژه های عمرانی  را با مشکل مواجه می کند.


نمایینده مردم همدان و فامنین در  مجلس دهم شورای اسلامی، نکته دهم را اینگونه عنوان کرد که  بودجه اشتغال پایدار نیست و منابع آن اشتغال زا نیست.


رییس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی،  با اظهار نگرانی از برداشت بی رویه از صندوق توسعه به عنوان نکته یازدهم تصریح کرد: برداشت از صندوق توسعه ملی در بودجه سال ۱۳۹۷ خودنمایی می کند و مسیر رشد و توسعه از طریق بخش خصوصی را تضعیف می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر