24 بهمن 1396 - 09:31
در گفتگو با ایبِنا مطرح شد:

بروز مشکل با بی توجهی به بانکداری دیجیتال

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: با توجه به پیش بینی‌ها از آینده بانکداری در حوزه دیجیتال اگر به هشدارها توجه نشود و بانک ها برای انقلاب دیجیتال آماده نشوند، به طور حتم با مشکل مواجه می شوند.
کد خبر : ۸۱۹۹۵
مهران محرمیلن

مهران محرمیان در گفتگو با ایبِنا درباره کیفیت فعالیت های صورت گفته در سال های اخیر در حوزه بانکداری الکترونیک، اظهار داشت: طی سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه بانکداری الکترونیک در کشور صورت گرفته و اکنون اکثر بانک های ایران به سیستم متمرکز یا Core banking مجهز هستند.


وی افزود: بانک های ایران در حال حاضر مجهز به سیستم متمرکز، اینترنت بانک، موبایل بانک و... هستند که تمام این اقدامات از جمله خدمات اولیه ای است که باید در این حوزه صورت می گرفت.


معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک ادامه داد: در ایران علی رغم تحریم ها، طی سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه بانکداری الکترونیک انجام شده اما به دلیل عدم دسترسی و اتصال به سیستم های بین المللی از برخی استانداردهای روز دنیا جامانده است.


محرمیان گفت: اما باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا هرچه سریعتر و در کمترین زمان ممکن، سیستم بانکی ایران را با بانکداری روز دنیا و استانداردها، هماهنگ کنیم. خوشبختانه فعالیت های خوبی در این زمینه آغاز شده است.


معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه درباره وضعیت نیروی متخصص درزمینه بانکداری الکترونیک، توضیح داد: البته نکته مهمی که وجود دارد، خوشبختانه در حال حاضر از وضعیت نیروی انسانی خوب و متخصص برخوردار هستیم و این زمینه خوبی است تا فعالیت ها از طریق نیروی داخلی انجام شود.


وی درباره ره نگاشت آینده بانکداری الکترونیک اظهار داشت: به نظر من مسیر فعلی، حرکت خوبی است و تا زمانی که تکنولوژی داخلی و مسیر پیش رو توانایی پاسخگویی به نیازهای سیستم بانکی را دارد، می توانیم با ترکیبی از مشاوره خارجی و فناوری داخلی حرکت کنیم.  


محرمیان در ادامه تاکید کرد: اما نکته ای که نباید فراموش شود بحث تخریب دیجیتال یا اصطلاحا اوبریزیشین است، اقدامی که شرکت اوبر با اجرای آن توانست انقلابی در حوزه حمل و نقل ایجاد کند و به زودی ممکن است شاهد چنین انقلابی در سیستم بانکی هم باشیم.


معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک، افزود: با توجه به پیش بینی که از آینده بانکداری در حوزه دیجیتال وجود دارد، اگر به هشدارها توجه نشود و بانک ها خود را برای انقلاب دیجیتال آماده نکنند، به دلیل اینکه بیشتر بانک ها استراتژی دیجیتال و برنامه ای برای حرکت به سمت فضای دیجیتال ندارند، به طور حتم این سیستم با مشکلاتی مواجه خواهد شد.


وی ادامه داد: البته این تحول دیجیتالی جهانی است و تنها مختص ایران نیست اما در صورت عدم توجه بانک های داخلی، به طور حتم کسب و کار آن ها با خطر جدی مواجه خواهد شد.  


محرمیان درباره اقدام جدید شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه فین تک ها توضیح داد: سرمایه گذاری شرکت خدمات انفورماتیک در حوزه فین تک ها آغاز شده و تلاش مجموعه در جهت فعالیت بیشتر در حوزه فین تک ها است.


معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک درباره اقدام جدید این شرکت، توضیح داد: شرکت خدمات انفورماتیک در نظر دارد با واگذاری این حوزه به یکی از شرکت های زیر مجموعه، حوزه سرمایه گذاری ریسک پذیر شرکتی را به صورت تخصصی دنبال کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر