افزایش ۱۴۱ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

معاملات روز جاری بازار سهام با رشد ۱۴۱ واحدی شاخص کل بورس و رسیدن این متغییر به ۹۷ هزار و ۹۲۴ واحد به پایان رسید.
کد خبر : ۸۲۰۰۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در حالی که نماگر تالار شیشه ای در ابتدای هفته با افت مواجه شده بود اما امروز  در سومین روز داد و ستدهای هفته جاری، با اندکی رونق در خرید و فروش سهام به مرز ۹۸ هزار واحد نزدیک شد.


نوسان شاخص ها                              


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۱۴۲ واحد رشد معادل ۰.۱۵ درصد به ۹۷ هزار و ۹۲۴ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد به ۳۱ هزار و ۲۷۳ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۷۹ واحد رشد معادل ۰.۴۵ درصد به ۱۷ هزار و ۶۳۰ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۵۹ واحد افزایش، معادل ۰.۴۵ درصد به ۱۳ هزار و ۲۴۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۳۶۶ واحد رشد، معادل ۰.۳۵ درصد به ۱۰۵ هزار و ۲۶۸ واحد، شاخص بازار اول با ۲۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۳۱ درصد به ۶۹ هزار و ۴۸۲ واحد و شاخص بازار دوم با (۳۰۰) واحد افت معادل ( ۰.۱۴) درصد، به ۲۰۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «خساپا با ۵۴ واحد، فملی با ۳۹ واحد، خودرو با ۳۲ واحد، پارسان با ۲۸ واحد و خپارس با ۲۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «جم با (۶۴) و همراه با (۲۰) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص  صنایع بازار با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که «وسایل ارتباطی با ۸۳ واحد رشد معادل ۴.۵۳ درصد به یک هزار و ۹۱۵ واحد، خودرو با ۶۷۴ واحد افزایش معادل ۴.۰۷ درصد به ۱۷ هزار و ۲۵۱ واحد، محصولات کاغذ با ۲۶۲ واحد رشد معادل ۲.۴۳ درصد به ۱۱ هزار و ۶۳ واحد، محصولات چوبی با ۱۱۸۰ واحد افزایش، معادل ۱.۵۵ درصد به ۷۷ هزار و ۱۶۵ واحد، کاشی و سرامیک با ۲۳ واحد رشد معادل ۱.۳۵ درصد به یک هزار و ۷۹۹ واحد، زراعت با (۶۷) واحد افت معادل (۱.۱۳) درصد به ۵ هزار و ۹۱۱ واحد و ذغال سنگ با (۱۹) واحد افت معادل (۱.۱۳) درصد به یک هزار و ۷۱۲ واحد» رسید.


بیشترین کاهش و افزایش قیمت ها


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وساپا، ورنا، خساپا، شوینده، خکاوه، خوساز و شپترو» با رشد قیمت بین «۴.۷۸ تا ۷.۴۹» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «تکشا، خشرق، لابسا، پدرخش، حتاید، شلعاب و کگاز» با کاهش قیمت بین «۳.۹۱ تا ۲.۰۷» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۶ هزار و ۳۹۳ نوبت معاملاتی، ۸۱۹ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۵۳ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان رسید.


توقف و بازگشایی نمادها


بر اساس آمارهای موجود امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «فولاد مبارکه اصفهان، قند مرودشت، قراردادهای اختیار معامله سهام فولاد مبارکه، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، روی زنگان، سرامیک‌های صنعتی اردکان» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع بسته‌بندی مشهد، حق تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان، سیمان درود، شرکت ایرانی تولید اتومبیل سایپا، سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا، گروه سرمایه‌گذاری سایپا، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، کشتیرانی دریای خزر» بازگشایی شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها