23 بهمن 1396 - 18:00
توسط معاون اول رییس جمهور در دهه مبارک فجر

راه اندازی نیروگاه «سیکل ترکیبی تابان» یزد

​نیروگاه یک هزار مگاواتی «سیکل ترکیبی تابان» یزد با تسهیلات ٢٣٠ میلیون یورویی (١٠ هزار میلیارد ریالی) بانک صادرات ایران توسط معاون اول رییس جمهور در دهه مبارک فجر راه اندازی شد.
کد خبر : ۸۲۰۲۴
بانک صادرات ایران

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، ​نیروگاه یک هزار مگاواتی «سیکل ترکیبی تابان» یزد با تسهیلات ٢٣٠ میلیون یورویی (١٠ هزار میلیارد ریالی) بانک صادرات ایران توسط معاون اول رییس جمهور در دهه مبارک فجر راه اندازی شد که برگ زرین دیگری از افتخارات این بانک محسوب می شود.


در ایام الله دهه مبارک فجر نیروگاه یک هزار مگاواتی «سیکل ترکیبی تابان» یزد با تامین مالی ٢٣٠ میلیون یورو (١٠ هزار میلیارد ریال) از محل صندوق توسعه ملی و مشارکت شرکت انرژی گستر جم و با عاملیت بانک صادرات ایران توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، راه اندازی شد و این پروژه ملی، برگی دیگر از دفتر افتخارات بانک صادرات ایران در کمک به اقتصاد ملی و توسعه زیرساخت های صنایع مادر در کشور ورق خورد.


بنا بر این گزارش، در این پروژه شرکت انرژی گستر جم به عنوان کارفرما از محل تسهیلات دریافتی از بانک صادرات ایران مشارکت داشت و گروه مپنا به عنوان پیمانکار، راه اندازی این نیروگاه را بر عهده گرفت.


اهداف این پروژه نیز تامین قسمتی از نیاز برق کشور و تامین برق مورد نیاز صنایع انرژی موجود در منطقه مانند فولاد است که توسط معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری کامل رسید که با تولید تقریبا ٥٠٠ مگاوات برق بیش از یک درصد برق کشور را تامین می کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر