25 بهمن 1396 - 14:50

تشکیل کمیته نظارت بر ساماندهی بازار ارز در مجلس

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از تشکیل کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز در کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر : ۸۲۱۲۶
پورابراهیمی

به گزارش ایبِنا به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی در خصوص ساماندهی صرافی ها گفت: ساماندهی صرافی ها یک اولویت بدیهی که باید بانک مرکزی با جدیدیت انجام این مهم، را پیگیری کند.


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد:متاسفانه در برخی اوقات به دلیل ضعف در نظارت بر عملکرد صرافی ها، فضا به نحوی فراهم شد که برخی از صرافی ها هر اقدامی را که خواستند، انجام داده اند و گاهی نیز برای اعمال نظارت حداکثری، موادی از قانون تجارت در خصوص تشکیل شرکت ها نقض شده است؛ بنابراین در نحوه نظارت بر عملکرد صرافی باید مقررات رعایت شود.  


انتقاد از فعالیت برخی صرافی ها بدون تابلو


نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم تصریح کرد: نظارت بر عملکرد صرافی ها، نباید به نحوی باشد که اصطلاحا پیچ و مهره بشوند همچنین نباید صرافی رها شوند، در حال حاضر حتی برخی صرافی ها بدون تابلو فعالیت دارند.


پورابراهیمی داورانی با بیان اینکه اینکه سامانه صرافی ها در تمامی کشورها وجود دارد، افزود:صرافی ها باید شناسنامه و هویت تعریف شده ای داشته باشند، در حال حاضر مجوز برخی صرافی ها قدیمی و باطل شده یا مجوز تمدید نشده است.


وی ادامه داد: برخی صرافی ها به صورت غیررسمی فعالیت دارند  و سامانه اطلاعاتی صرافی های مذکور به بانک مرکزی متصل نیست که این وضعیت می تواند در اخلال بازار ارز نقش داشته باشد چرا که تقاضای ارزی را می توانند تحریک کنند.


پورابراهیمی داورانی افزود: بعد از نابسامانی های ارزی اخیر در کمیسیون اقتصادی، کمیته ی نظارت بر ساماندهی بازار ارز کشور تشکیل شده است که یکی از محورهای کار این کمیته رسیدگی به ساماندهی صرافی ها است.  


رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: اگر موضوع ساماندهی صرافی ها پیگیری و شرایطی فراهم شود تا با راه اندازی نرم افزار معاملاتی در بازار ارز، تمامی اطلاعات صرافی ها بهم مرتبط شود، خریداران و فروشندگان از اطلاعات معاملات ارز استفاده  می کنند در این صورت قیمت رسمی ارز بصورت شفاف در بازار آزاد کشف می شود بنابراین بانک مرکزی نباید به موضوع مذکور، کم توجهی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر