در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

آمادگی کامل بیمه ایران برای جبران خسارت هواپیمای قشم ایر

مدیر بیمه های هواپیما وحمل کالای بیمه ایران اعلام کرد: هواپیمای قشم ایر که شب گذشته در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد، دارای پوشش کامل بیمه ای بوده و این شرکت آمادگی دارد تا این خسارت را جبران کند.
کد خبر : ۸۲۱۶۱
هواپیما

مجید رحمتی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره حادثه شب گذشته فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد گفت: یک فروند فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیایی قشم ایر با ۹۷ مسافر و ۷ خدمه و مسیر پروازی تهران به مشهد در زمان فرود از باند خارج شد.


وی خاطرنشان کرد که چرخ های عقب این هواپیما در زمان فرود به دلیل نقص فنی باز نمی شود و در هنگام فرود اضطراری از آنجایی که هواپیما چرخ عقب نداشته از باند خارج می شود.


مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران اظهارداشت: تمامی مسافران و خدمه سالم از هواپیما پیاده شدند و تنها ۲ نفر از مسافران به دلیل ترس و هیجان ناشی از فرود اضطراری به بیمارستان منتقل شدند.


رحمتی با بیان اینکه هواپیمای قشم ایر دارای بیمه نامه بدنه، مسئولیت و شخص ثالث بوده است، تاکید کرد: این هواپیما دارای پوشش کامل بیمه ای از سوی بیمه ایران بوده و ما آمادگی داریم تا در سریع ترین زمان ممکن خسارت ایجاد شده را جبران کنیم.


وی گفت: بنا به تجربه و از آنجایی که هواپیمای خسارت دیده بر روی بال خود خوابیده، خسارت باید سنگین باشد؛ کارشناسان بیمه ایران آمادگی دارند تا از همین لحظه بر سر صحنه حاضر شوند.


مدیر بیمه های کشتی، هواپیما و حمل کالای بیمه ایران ادامه داد: در صورتی که مدارک و اسناد مربوط به این هواپیما و خسارت آن تکمیل شود، آمادگی داریم ظرف نهایت دو هفته خسارت آن را پرداخت کنیم.


رحمتی تاکید کرد از آنجایی که هواپیمای شرکت قشم ایر دارای پوشش کامل بیمه ای ربوده، بیمه ایران هیچ مشکلی در پرداخت خسارت ندارد.


هواپیمای فوکر ۱۰۰ قشم ایر شامگاه پنجشنبه و هنگام فرود در باند فرودگاه مشهد به دلیل باز نشدن چرخ ها، دچار سانحه شد، اما به مسافران و خدمه آن آسیبی وارد نشد.


شاهدان عینی از آتش گرفتن چرخ هواپیما و خاموش کردن آن توسط آتش نشانی و خدماتی ایمنی فرودگاه خبر داده اند.


مدیر روابط عمومی هواپیمایی کشوری هم گفته که هواپیما در زمان فرود دچار نقص فنی شده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر