28 بهمن 1396 - 08:41
در شعب بانک‌ها؛

فروش‌ گواهی سپرده ریالی ۲۰ درصدی آغاز شد

فروش‌ اوراق گواهی سپرده ریالی با سود ۲۰ درصدی از امروز در سراسر شعب بانک‌های کشور آغاز شد.
کد خبر : ۸۲۲۰۱
بانک

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بانک مرکزی برای برون‌رفت از وضعیت موجود و برگرداندن آرامش به بازار ارز تدابیر ویژه‌ای را در دستور کار قرار داده که یکی از آنها انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ سود ۲۰ درصد است.


بر این اساس به شبکه بانکی کشور اجازه داده شده از امروز (۲۸ بهمن ماه) به مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.


 این در حالی است که همچنین به شبکه بانکی کشور اجازه داده شده گواهی سپرده ریالی ارز بنیان با سررسیدهای یک و دو ساله منتشر کند. بر این اساس نرخ ریال مورد محاسبه در زمان افتتاح گواهی سپرده متوسط یک ماه قبل سامانه سنا خواهد بود و نرخ سود برای سررسیدهای یاد شده به ترتیب ۴ و ۴.۵ درصد خواهد بود و در سررسید، ارز یا معادل ریالی آن به نرخ متوسط یک هفته قبل سامانه سنا به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد. در صورت بازخرید این اوراق قبل از سررسید، سود سپرده کوتاه مدت ریالی (۱۰ درصد) به دارنده اوراق پرداخت خواهد شد.


همچنین بانک مرکزی نسبت به پیش فروش شش ماهه سکه بهار آزادی با نرخ ۱۴ میلیون ریال و پیش فروش یک ساله سکه بهار آزادی با نرخ ۱۳ میلیون ریال از طریق شعب منتخب بانک ملی اقدام خواهد کرد.


ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی در تشریح اوراق گواهی سپرده با نرخ سود ۲۰ درصد گفته است: شبکه بانکی کشور اجازه دارد از تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ به مدت دو هفته نسبت به انتشار گواهی سپرده ریالی با نرخ ۲۰ درصد اقدام کند. اوراق مزبور با سررسید یک سال منتشر خواهند شد و نرخ بازخرید قبل از موعد آن ۱۴ درصد خواهد بود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر