29 بهمن 1396 - 08:37
در گفتگو با ایبِنا اعلام شد:

جزییات پرداخت ارز به اتباع خارجی/صرافان متقاضی درخواست بدهند

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت با اعلام اینکه از طریق دستگاه صراف بانک، پرداخت تا هزار دلار و یا هزار یورو به ازاء هر پاسپورت اتباع خارجی امکانپذیر شد، گفت: امکان فعالیت جدیدی برای صرافان فراهم شد.
کد خبر : ۸۲۲۳۶
رونمایی از ۴ محصول جدید بانک ملت

هادی سپانلو در گفتگو با خبرنگار ایبِنا، با اشاره به آغاز به کار محصول جدید بانک ملت با عنوان صراف بانک، افزود: در قالب توریست کارت امکان پرداخت وجه نقد و خرید آنلاین به افراد خارجی وجود دارد.


وی، امکان تبادل ریال با دلار و یورو در قالب صراف الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و گفت: توریست کارت صرفا برای افراد خارجی پیش‌بینی شده است. مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت اظهارداشت: این دستگاه برای اولین بار در هتل عباسی اصفهان فعال شد.


سپانلو در خصوص سقف قابل پرداخت به اتباع خارجی از طریق صراف بانک، گفت: در حال حاضر، رقم قابل پرداخت برای هر پاسپورت هزار دلار و یا هزار یورو تنظیم شده ولی قانون پرداخت تا ۵ هزار دلار و یا یورو را هم اجازه داده است.


این مقام مسئول در بانک ملت درباره دلیل عدم پرداخت تا سقف ۵ هزار دلار و یورو در ابتدای کار، تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا ضعف ها و نواقص احتمالی سامانه را برطرف کنیم و پس از آن امکان پرداخت ارزی به اتباع بیگانه در قالب صراف بانک تا ۵ هزار دلار و یا یورو نیز وجود خواهد داشت.


وی با تاکید بر اینکه احتمالا از یکماه آینده بتوانیم تا ۵ هزار دلار و یورو را به اتباع خارجی پرداخت کنیم، بیان داشت: قانون این اجازه را به ما داده است. سیستمی که برای پرداخت های ارزی به اتباع خارجی در نظر گرفته شده به نحوی است که فروش توسط صرافی و پشتیبانی از سوی بانک صورت می پذیرد.


به گفته سپانلو، صرافی ها می توانند در صورت نیاز و تمایل به حضور در این پروژه به بانک ملت درخواست بدهند و از این طریق ATM و سیستم های مورد نیاز صرافی را تامین خواهیم کرد. محدودیتی نیز برای تعداد دستگاه ها نداریم و بر اساس نیاز بازار و صرافان می توانیم خدمات ارایه کنیم.


این مقام مسئول در بانک ملت با اشاره به اینکه تاکنون ۳ صراف از بخش خصوصی برای دریافت صراف بانک درخواست داده اند، گفت: صرافان دیگر نیز می توانند در صورت تمایل درخواست خود را ارایه کنند.


ارسال‌ نظر
سعيد قيدرپور
Iran (Islamic Republic of)
۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
۶
لطفا بفرمائيد هدف از اين كار چيست؟پرداخت ارز به خارجي ها به چه منظور؟اگر مسافر هستند نياز به ريال دارند.اگر نياز به ارز دارند ريال آنرا جگونه تامين ميكنند؟ شش ميليون تومان براي دريافت هزار يورو را از كجا و چگونه پرداخت ميكنند؟آيا يورو را دريافت و در بازار ميفروشند؟
فیلم و پخش زنده
بیشتر