در اولین روز انتشار گواهی سپرده ارزی و ریالی:

شتاب رشد شاخص بورس گرفته شد

شاخص بورس در اولین روز انتشار گواهی سپرده ارزی و ریالی با ۸۱ واحد رشد با شتاب کمتری نسبت به روزهای معاملاتی قبل به ۹۸ هزار و ۴۲۹ واحد رسید که نشان دهنده تردید سرمایه گذاران در تالار شیشه ای است.
کد خبر : ۸۲۲۷۱
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، واکنش سهامداران در تالار شیشه ای روز جاری به تصمیم دولت برای مهار نرخ قیمت ارز و سکه با عرضه گواهی سپرده ریالی و ارزی و پیش فروش سکه با اندکی تردید همراه بود و این امر باعث شد تا شاخص کل بورس با ۸۱ واحد صعود رشد اندکی را به ثبت برساند.


رشد شاخص ها                              


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۸۱ واحد رشد معادل ۰.۰۸ درصد به ۹۸ هزار و ۴۲۹ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد به ۳۱ هزار و ۳۸۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۵ واحد رشد معادل ۰.۰۳ درصد به ۱۷ هزار و ۶۸۷ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳ واحد افزایش، معادل ۰.۰۳ درصد به ۱۳ هزار و ۲۳۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۶ واحد رشد، معادل ۰.۰۸ درصد به ۱۰۵ هزار و ۷۲۴ واحد، شاخص بازار اول با ۱۰۴ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد به ۶۹ هزار و ۹۵۹ واحد و شاخص بازار دوم با (۶۶) واحد افت معادل (۰.۰۳) درصد، به ۲۰۹ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «کگل با ۵۰ واحد، فملی با ۴۶ واحد، خودرو با ۳۲ واحد، تاپیکو با ۲۸ واحد و شبندر با ۲۶ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «فولاد با (۴۷) و وبملت با (۲۸) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی مواجه شدند به طوری که «سایر مالی با ۳۹ واحد رشد معادل ۱.۷۸ درصد به ۲ هزار و ۲۳۳ واحد، انبوه سازی با ۸ واحد افزایش معادل ۱.۲۴ درصد به ۶۴۹ واحد، ماشین آلات با ۱۶۹ واحد رشد معادل ۱.۰۱ درصد به ۱۶ هزار و ۸۷۸ واحد، کاشی و سرامیک با (۱۹) واحد افت، معادل (۱.۰۷) درصد به یک هزار و ۷۸۱ واحد، محصولات چوبی با (۸۶۰) واحد افت معادل (۱.۱۴) درصد به ۷۴ هزار و ۳۵۰ واحد، ذغال سنگ با (۵۲) واحد افت معادل (۳.۰۸) درصد به یک هزار و ۶۳۹ واحد و وسایل ارتباطی با (۷۱) واحد افت معادل (۳.۷۷) درصد به یک هزار و ۸۳۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «ولغدر، ثاخت، شوینده، فرآور، ثاژن، کبافق و کرزای» با رشد قیمت بین «۴.۵۳ تا ۵» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «دسبحان، وصنعت، ثاباد، تیپیکو، چخرخش، لپارس و قشرین» با کاهش قیمت بین «۳.۶۹ تا ۴.۷۹» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۹۹ هزار و ۷۹۹ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۲ هزار و ۲۶۹ میلیارد تومان رسید.


گردش نمادها


بر اساس آمارهای موجود، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «قطعات اتومبیل ایران، کارخانجات قند قزوین، دریایی و کشتیرانی خط دریابندر، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، سایپادیزل، نوسازی ساختمان تهران، کارتن ایران» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «زامیاد، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، ‌ لیزینگ رایان سایپا و حق‌تقدم خرید سهام آن، سیمان هرمزگان و تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی» بازگشایی شد


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر