رییس سابق اداره نهادهای مالی سازمان بورس:

پیش‌بینی بازدهی صندوق های سرمایه‌گذاری تعدیل می‌شود

رییس سابق اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس اعلام کرد: با توجه به نرخ سود ۲۰ درصدی بدون ریسک گواهی سپرده، به طور حتم باید صندوق‌ها پیش‌بینی بازدهی خود را برای ماه جدید تعدیل کنند.
کد خبر : ۸۲۳۱۰
طرح

به گزارش ایبِنا به نقل از فارس، بهنام چاووشی با بیان اینکه ساختار صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر مبنای شفافیت بنا شده، عنوان کرد: نباید از شفافیت فراری بود. باید بازار مالی که در اقتصاد ایران ایجاد شده و ابزارهایی همچون صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این بازار توسعه پیدا کرده را به فال نیک گرفت.


رییس سابق اداره امور نهادهای مالی سازمان بورس عنوان کرد: اگر ایراد و یا منعی در حوزه بازدهی صندوق‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، ناشی از گزینه‌هایی است که صندوق‌ها بر اساس قوانین و مقررات موجود در بازار پول و سرمایه اقدام به سرمایه‌گذاری بر روی آنها می‌کنند، بنابراین اینکه تا چه حد چارچوب‌های نظارتی در این حوزه‌ها رعایت می‌شود، ناشی از عملکرد نهادهای ناظر بازار پول و سرمایه است.


به گفته وی، صندوق سرمایه‌گذاری در حالی به شفافیت در بازار مالی کمک می‌کند که اگر سود بیشتری به سرمایه‌گذار داده می‌شود، ناشی از ساختار صندوق سرمایه‌گذاری نیست و تنها دیده شدن سودهای غیرمتعارف را تسهیل می‌کند.


این مقام مسئول بابیان اینکه مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری باید بر اساس گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، دارایی‌های خود را مدیریت کنند، افزود: مدیر صندوق همواره به دنبال انتخاب بهترین گزینه‌ها برای کسب بیشتری بازدهی در هر شرایطی است.


وی در ادامه گفت:‌ اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که مدیر صندوق می‌تواند بر روی دارایی‌های برخوردار از بازدهی ۱۸ الی ۲۰ درصدی سرمایه‌گذاری کند، قدرمسلم بر روی این دارایی‌ها تمرکز خواهد کرد؛ بنابراین اگر صندوق سرمایه‌گذاری را متعهد به تحقق ارقامی مشخص برای بازدهی بدانیم، در صورتی‌که دارایی‌های آن نتواند پوشش این تعهدات را بدهد، دچار خدشه در ساختار صندوق خواهیم شد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها