بانک مرکزی اوگاندا نرخ بهره را به پایین ترین سطح ممکن کاهش داد

بانک مرکزی اوگاندا، نرخ بهره را با ۵۰ نقطه پایه کاهش به کمترین سطح خود در ۷ سال اخیر رساند.
کد خبر : ۸۲۳۷۹
بانک اوگاندا

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رویترز، بانک مرکزی اوگاندا اعلام کرد که نرخ بهره را با ۰.۵ درصد کاهش به ۹ درصد تنزل داده است. این اقدام بانک مرکزی اوگاندا در راستای تقویت بخش خصوصی و فعالیت های اقتصادی این کشور عنوان شده است.


«ایمانوئل توموسیلیم» رییس بانک مرکزی اوگاندا گفت: کاهش تورم و تورم هسته ای از ۳.۳ درصد و ۳ درصد در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به ۳ درصد برای نرخ تورم و ۲.۶ درصد برای نرخ تورم هسته ای در ماه ژانویه سال جاری میلادی از جمله دلایل سیاست گذاری برای کاهش نرخ بهره تلقی می شود.


البته انتظار می رود رشد اقتصادی این کشور در سال جاری مالی ۵.۵ درصد باشد و این رقم برای ۵ سال آینده به دلیل سرمایه گذاری های دولتی، مصرف داخلی و تقویت بخش کشاورزی بطور متوسط ۶.۳ درصد در نظر گرفته شده است. از سویی مقامات اوگاندایی علاقمند به باز گرداندن رشد اقتصادی تقریبا ۷ درصد به این کشور هستند؛ رقمی که پیش از این در دهه ۱۹۹۰ میلادی و اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بدست آمده بود.


همچنین دولت اوگاندا در حال سرمایه گذاری در یکسری از پروژهای زیرساخت بزرگ است که می تواند منجر به بهبود فضای کسب و کار و جذب سرمایه گذاری در این کشور شود. بر پایه این گزارش، رسیدن نرخ بهره اوگاندا به ۹ درصد به عنوان کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ میلادی به بعد در این کشور محسوب می شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها