ادامه افت معاملات در بازار سهام

شاخص بورس برای دومین روز متوالی در هفته جاری با کاهش مواجه شد و با ۱۵۲ واحد افت به ۹۸ هزار و ۱۴۸ واحد رسید و در عین حال تعداد، حجم و ارزش داد و ستدها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه شد.
کد خبر : ۸۲۴۱۹
بورس

به گزارش ایبِنا، در معاملات امروز بورس تهران بیش از ۹۳۳ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از ۲ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال بود و در ۷۶ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.


تاثیر نمادها بر شاخص


همچنین امروز نمادهای «صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاپیکو، مپنا، ایران خودرو و ملی صنایع مس» با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص باعث افت ۱۵۲ واحدی این متغیر شدند. شاخص کل در پایان معاملات امروز به رقم ۹۸ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. از سویی دیگر، در جریان معاملات امروز گروه های «خودرو، شیمیایی و فراورده های نفتی» با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.


بیشترین رشد قیمت


این گزارش می افزاید : صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای سرمایه گذاری توسعه ملی، کارتن ایران، پتروشیمی آبادان، محورسازان ایران خودرو، کاشی الوند، نوسازی و ساختمان تهران و سرمایه گذاری ساختمان ایران بود.


افزون بر این، در مقابل نمادهای سرما آفرین، نورد آلومینیوم، کیمیدارو، پارس الکتریک، الکتریک خودرو شرق، سیمان غرب و کاشی پارس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.


سنگین ترین صف های فروش


سرمایه گذاران بورسی امروز برای خرید واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک سایپا، سهام قطعات اتومبیل ایران و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشتند.


همچنین در مقابل نمادهای اوراق مشارکت شهرداری مترو، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق مشارکت شهرداری تهران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.


بیشترین حجم و ارزش


از سویی دیگر، در معاملات امروز سرمایه گذاری معادن و فلزات با معامله بلوکی به ارزش ۱۸۲ میلیون حجمی به ارزش ۳۳۵ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کردند.


گردش نمادها


بر اساس آمارهای موجود، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «کارخانجات تولیدی شهید قندی، بین‌المللی ساروج بوشهر، صنعتی بهشهر» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «صنایع بسته‌بندی مشهد، معدنی و صنعتی صبانور، قند قزوین، صنعتی بهشهر، حق‌تقدم استفاده‌ نشده بانک حکمت، کارتن ایران، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان» بازگشایی شد.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۶ هزار و ۶۱۸ نوبت معاملاتی، ۹۳۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر