02 اسفند 1396 - 11:41
ربیعی اعلام کرد:

نتایج نشست ستاد ساماندهی مشاغل خانگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهم‌تر از تسهیلات بانکی، بستر سازی برای ایجاد شغل است که باید محیط کسب و کار را برای آن فراهم کنیم.
کد خبر : ۸۲۴۶۵
علی ربیعی

به گزارش ایبِنا، علی ربیعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با اشاره به اهمیت مشاغل خانگی اظهارداشت: مشاغل خانگی از آنجایی که می تواند شغل و درآمد ایجاد کند به اندازه مشاغل دیگر نظیر صنعت پتروشیمی برای ما اهمیت دارد.


وی با بیان اینکه مشاغل خُرد و کوچک هم اکنون به گونه ای در جامعه جا افتاده که می توان این تفاوت را در سال های ۹۵ و ۹۶ دید، تصریح کرد: تا چندی پیش به این گونه مشاغل کاذب می گفتند اما خوشبختانه با گفتمان سازی این نوع مشاغل در جامعه جا افتاده است.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرایندهای قانونی برای مشاغل خانگی گفت: می توان فرایند ایجاد این نوع مشاغل را بررسی کرد، وی اظهارداشت: حتی می توانیم این نوع مشاغل را به بیمه های اجتماعی گره بزنیم تا این نوع مشاغل را به مشاغل رسمی مرتبط کنیم.


ربیعی افزود: هرچند در گذشته تصور غلطی در دولت ها مبنی بر توسعه اشتغال با رویکرد صنعت کارخانه ای وجود داشت، اما خوشبختانه در حال حاضر ذهن تصمیم گیران در جهت ایجاد اشتغال مبتنی بر بنگاه های کوچک تغییر کرده است.


وی با بیان اینکه باید فضای پرداخت تسهیلات صِرف را برای توسعه فضای کسب و کار بشکنیم، ادامه داد: باید به مشاغل خانگی به عنوان منبع اشتغال نگاه کنیم، ما ناگزیر هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در سال ۹۷ بتوانیم مشخصا اعلام کنیم از مجموع مشاغل ایجاد شده، سهم مشاغل خانگی چقدر بوده است. ضمن اینکه باید به گونه ای گزارش ارائه شود که بتوانیم میزان درآمد افراد شاغل در کسب و کارهای خانگی و کیفیت مشاغل این افراد را بسنجیم.


وزیر کار از دبیرخانه ستاد مشاغل خانگی خواست تا برش ها و رسته های مشاغل خانگی را منطبق با مناطق روستایی و حتی شهرها شناسایی کند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر