02 اسفند 1396 - 12:17

افق کوروش در جمع صد شرکت برتر ایران

شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در فهرست ۵۰۰ شرکت برتر ایران موفق شد که رتبه ۶۹ را از آنِ خود کند و در رتبه سوم بیشترین رشد فروش در میان صد شرکت برتر ایران قرار گیرد.
کد خبر : ۸۲۴۷۲
افق کوروش

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، بیستمین همایش رتبه بندی صد شرکت برتر ایران  (IMI-۱۰۰) با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی محمدی رئیس سازمان مدیریت صنعتی ایران، منصور معظمی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و جمعی از مدیران شرکت های برتر ایران در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.


بنا بر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران و مرکز رتبه بندی شرکت های برتر ایران، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش توانست رتبه شصت و نهم را در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران در شاخص میزان فروش به دست آورد.


 افق کوروش؛ شرکت تازه وارد در فهرست صد شرکت اول


خلاصه نتایج بیستمین سال رتبه بندی IMI-۱۰۰  نشان می دهد که افق کوروش به همراه پنج شرکت دیگر برای اولین بار توانسته خود را به فهرست ۱۰۰ شرکت برتر اقتصاد ایران برساند و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش از شرکت‌های تازه واردی است که موفق شده به فهرست صد شرکت اول برتر ایران راه یابد.


۷۲ پله صعود برای افق کوروش


نتایج بیستمین سال رتبه بندی IMI-۱۰۰ بیانگر آن است که افق کوروش در میان صد شرکت برتر ایران موفق شد با ۷۲ پله صعود، رتبه فروش شرکت را در سال ۹۵ به رتبه ۶۹ برساند و در میان صد شرکت برتر ایران قرار گیرد و در جدول بیشترین صعودهای صد شرکت برتر ایران نام خود را به ثبت برساند.



ثبت رتبه سوم بیشترین رشد فروش


براساس اطلاعات سازمان مدیریت صنعتی، بیشترین رشد فروش برای شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به ثبت رسیده است به طوریکه براساس آمار منتشر شده از اطلاعات مالی سال 95، افق کوروش در سال 95 به نسبت سال 94 با ثبت 197 درصد رشد فروش در رتبه سوم بیشترین رشد فروش در میان صد شرکت برتر ایران قرار گرفته است.  


بنا بر اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران، برای گزینش صد شرکت برتر ایران، معیار فروش مبنای انتخاب قرار گرفته است زیرا میزان اثرگذاری فعالیت یک بنگاه اقتصادی در ابعاد اقتصاد ملی، رابطه مستقیمی با میزان فروش شرکت دارد. در واقع فروش شرکت، میزان تعامل بنگاه را با ساختار اقتصادی کشور نشان می دهد و مهم ترین خروجی نهایی یک شرکت تجاری محسوب می شود و ورود به عرصه رقابت جهانی تنها برای شرکت های بزرگ با فروش بالا میسر است.



اول در «فروش» در گروه فروشگاه ها


افق کوروش در میان 100 شرکت برتر سومین شرکتی است که بیشترین رشد فروش را در بازه زمانی یکساله داشته است. میزان فروش این شرکت در سال 95 معادل 16440.5 میلیارد ریال بوده است که این میزان فروش، بالاترین رقم فروش در میان فروشگاه‌های زنجیره‌ای است که کوروش توانسته آن را محقق کند و بر همین اساس به مقام اول در میان فروشگاه های زنجیره ای دست پیدا کند.



افق کوروش، مقام اول در «بهروه‌وری»


شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش همچنین در شاخص بهره‌وری کل عوامل (TFP) در گروه های صنعتی، موفق به کسب رتبه اول در گروه فروشگاه ها شده است.



مقام نخست میزان فروش در گروه فروشگاه ها


همچنین شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در فهرست گروه های صنعتی از منظر شاخص میزان فروش، موفق شد که در گروه فروشگاهها نیز مقام نخست را به خود اختصاص دهد.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها