02 اسفند 1396 - 15:10

چینی ها، ۲۵ درصد سهام بورس بنگلادش را می خرند

بنگلادش با مخالفت درخواست های بورس هند، آمریکا و چند کشور دیگر اعلام کرد ۲۵ درصد از سهام بورس داکا را به یک کنسرسیوم چینی خواهد فروخت.
کد خبر : ۸۲۴۸۹
Dhaka Stock Exchange

به گزارش ایبِنا، کام مجد الرحمن رئیس بورس داکا گفت: با توجه به جنبه های تکنیکی و مالی، پیشنهاد کنسرسیوم چین « بورس شنزن و شانگهای» از سوی هیات مدیره مورد تایید قرار گرفت.


بازارهای شنزن و شانگهای به ترتیب با ارزش سهام ۳.۵ تریلیون دلار و ۲.۲ تریلیون دلار در میان  بورس بزرگ جهان قرار دارند. ارزش سهام  بورس داکا ۵۱.۴۲ میلیارد دلار ارزیابی شده است.


این در حالی است که کنسرسیوم دیگر بورس از جمله بازار ملی هند، بازار  «فرانتیر بنگلادش ونسداق» آمریکا نیز در این مناقصه جهت همکاری با  بورس بنگلادش شرکت کرده بودند.


یک مقام بورس داکا اعلام کرد هند حاضر به پرداخت ۱۵ تاکا (۰.۱۸ دلار) برای هر سهم از ۲۵ درصد سهم این بازار است. اما چین اعلام کرده است حاضر است برای هر سهم( ۲۲ تاکا ۱۲۲) میلیون دلار برای ۲۵ درصد سهام پرداخت کند. کنسرسیوم چینی همچنین اعلام کرده است حدود ۳۷ میلیون دلار برای به روز رسانی تکنیکی بازار بروس داکا هزینه خواهد کرد.


بورس داکا در حال تلاش برای جذب سرمایه گذاری خارجی و دریافت پشتیبانی فنی و فن آوری از شرکای استراتژیک بنگلادش به منظور مدرن سازی مبادلات این بازار است.


بر این اساس بورس داکا ۲۵ درصد از سهام خود را به شرکای راهبردی، ۳۵ درصد از سهام را به سرمایه گذاران کوچک و ۴۰ درصد را به دارندگان گواهی حق الزحمه بازرگانی خواهد فروخت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر