02 اسفند 1396 - 15:38

افزایش کم رمق شاخص بورس

شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته جاری با رشد اندک ۸ واحدی به ۹۸ هزار و ۱۵۷ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۴۹۳
شاخص

به گزارش خبرنگار ایبِنا، واکنش سهامداران در تالار شیشه ای روز جاری به تصمیم دولت برای مهار نرخ قیمت ارز و سکه با عرضه گواهی سپرده ریالی و ارزی و پیش فروش سکه با اندکی تردید همراه بود و باعث شد تا شاخص کل بورس با ۸۱ واحد صعود رشد اندکی را به ثبت برساند.


تحرک شاخص ها                              


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با نوسان مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با ۸ واحد رشد معادل ۰.۰۱ درصد به ۹۸ هزار و ۱۵۷ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۲.۷۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۳۱ هزار و ۲۹۴ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۳۱ واحد رشد معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۷ هزار و ۶۱۵ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۲۳ واحد افزایش، معادل ۰.۱۸ درصد به ۱۳ هزار و ۲۰۱ واحد، شاخص آزاد شناور با ۵۲ واحد رشد، معادل ۰.۰۵ درصد به ۱۰۵ هزار و ۲۹۹ واحد، شاخص بازار دوم با ۱۹۶ واحد افزایش معادل ۰.۰۹ درصد به ۲۰۸ هزار و ۶۴۷ واحد و شاخص بازار اول با (۲۷) واحد افت معادل (۰.۰۴) درصد، به ۶۹ هزار و ۷۹۰ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۳ نماد «کگل با ۸۲ واحد، کچاد با ۴۶ واحد و ونیرو با ۲۳ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۴ نماد «فولاد با (۷۷)، فملی با (۳۰)، شپنا با (۲۸) و شبندر با (۲۲) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی همراه بودند به طوری که «خودرو با ۳۶۳ واحد رشد معادل ۲.۱۸ درصد به ۱۷ هزار و ۵۲ واحد، کانه فلزی با ۴۰۲ واحد افزایش معادل ۱.۹۳ درصد به ۲۱ هزار و ۲۳۹ واحد، سرمایه گذاری ها با ۳۳ واحد رشد معادل ۱.۶۷ درصد به ۲ هزار و ۵۴ واحد، وسایل ارتباطی با ۲۴ واحد رشد، معادل ۱.۴۰ درصد به یک هزار و ۷۵۷ واحد، کاشی و سرامیک با ۱۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۴ درصد به یک هزار و ۷۹۴ واحد، ذغال سنگ با (۱۶) واحد افت معادل (۱.۰۶) درصد به یک هزار و ۵۸۱ واحد و محصولات کاغذی با (۲۰۲) واحد افت معادل (۱.۸۰) درصد به ۱۱ هزار و ۸۱ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «ونیرو، خکاوه، خمهر، ختوفا، خلنت، ختراک و ورنا» با رشد قیمت بین «۴.۶۴ تا ۲۷.۱۴» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «سبهان، شکلر، شدوص، وصنا، دامین، چکاران و قشرین» با کاهش قیمت بین «۳.۶۹ تا ۴.۷۹» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


گردش نمادها


بر اساس آمارهای موجود، طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «گلتاش، حمل و نقل پتروشیمی، کیسون، مارگارین، پتروشیمی خارک، ایران‌خودرو دیزل، حق تقدم خرید سهام پخش‌البرز، توسعه شهری توس‌گستر و پخش البرز» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «توسعه شهری توس‌گستر، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سازه‌ پویش، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، صنایع مس شهید باهنر، سرمایه‌گذاری نیرو و حق  تقدم خرید سهام آن» بازگشایی شدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۶ هزار و ۱۱۸ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۱۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۲۸۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۱۴۷ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها