04 اسفند 1396 - 10:53

بهبود خدمات تاکسیرانی در شهرهای غیرمتمرکز به کمک فَرتاکسی

سامانه فرتاکسی در چهار شهر برای ناوگان تاکسیرانی راه‌اندازی شده و تاکسی‌های متقاضی به سیستم پرداخت مجهز شده‌اند.
کد خبر : ۸۲۴۹۴
تاکسی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، چندی پیش استاندار سمنان در سخنرانی خود عنوان کرده بود که ظرفیت‌های بسیار فراوان سمنان در بخش نیروی جوان، فناوری، گردشگری و ... باعث شده مردم مطالبه شهر هوشمند را از مدیران این شهر داشته باشند. در این راستا ۲۳ بهمن‌ماه در شهر مهدی‌ شهر به عنوان اولین شهر هوشمند استان سمنان از چند پروژه در حوزه پرداخت خُرد و هوشمندسازی حمل و نقل عمومی این شهر رونمایی شد.


این پروژه‌ها که توسط شرکت اینفوتک و شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در این شهر راه‌اندازی شده موجب ارتقای شاخص‌های شهر هوشمند در این شهر و استان خواهد شد. در این خصوص مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا به خبرنگار ایبِنا گفت: اولین کارت شهروندی استان سمنان به نام سنگسر کارت یکی از پروژه‌هایی بود که ما در مهدی‌ شهر به عنوان اولین شهر هوشمند سمنان راه‌اندازی کردیم.


مرتضی حسینی ادامه داد: در برهه‌ای که کمبود پول خُرد و افزایش تراکنش‌های خُرد آنلاین از مشکلات صنعت پرداخت به شمار می‌رود، حرکت به سمت پرداخت‌های آفلاین به مدیریت پرداخت‌های الکترونیک و سرعت و امنیت بیشتر آن کمک بسزایی می‌کند.


به گفته وی، این کارت شهروندی که با تکنولوژی contactless کار می‌کند به راحتی با و با نزدیک کردن به دستگاه‌های پوز مبلغ مورد نظر را کسر می‌کند. این کارت‌های شهروندی در مراکز معرفی شده توسط شهرداری سمنان قابل تهیه است و از طریق کارت‌های شتابی نیز قابل شارژ است. سنگسر کارت هم‌ اکنون در تاکسی‌های این شهر و در آینده نزدیک در اتوبوس‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، پارکینگ‌ها، مراکز خدماتی، ‌تفریحی، فرهنگی و... مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


مدیرعامل شرکت خدمات مبنا فرتاک آریا در خصوص پروژه دیگری که با همکاری شرکت اینفوتک در مهدی‌ شهر راه‌اندازی شده، گفت:‌ سامانه تاکسی اینترنتی یا «فَرتاکسی» پروژه دیگر ما بود که پیش از این در شهرهای مشهد، اهواز، ‌اصفهان، سمنان و تهران کلید خورده بود و اینبار در مهدی‌ شهر شروع به کار کرده است.


وی با اشاره به این موضوع که تاکسیرانی و رانندگان تاکسی برای حفظ سهم بازارو بهبود کیفیت خدمات خود باید با فناوری‌های روز هماهنگ شوند گفت: مشکل بزرگ تاکسیرانان و راننده‌ها ظهور شرکت‌های اینترنتی درخواست خودرو است که به کسب و کار رانندگان سنتی لطمه زده، از اینرو ما در سمنان، مشهد، اصفهان و اهواز سامانه فرتاکسی را برای ناوگان تاکسیرانی راه‌اندازی کرده و تاکسی‌های متقاضی را به سیستم پرداخت نیز تجهیز کردیم.


به گفته حسینی، ورود فناوری به ناوگان حمل و نقل و پرداخت مهدی‌شهر با همکاری شهرداری و شورای شهر این شهر میسر شده است و با راه‌اندازی سامانه فرتاکسی مشکل سرویس‌دهی در این شهر برطرف خواهد شد زیرا همواره یکی از مشکلات و دغدغه‌های مردم به علت غیرمتمرکز بودن شهر بحث سرویس‌دهی خدمات تاکسیرانی بوده است.


گفتنی است، در مراسمی که به منظور رونمایی سامانه‌های یاد شده در مهدی‌ شهر انجام پذیرفت، کیف پول الکترونیکی مبتنی بر NFC به نام iTap نیز رونمایی شد که تنها دو شرکت در ایران از طریق ایرانسل قادر به ارائه این سرویس هستند. کاربران با نصب این کیف پول الکترونیک روی گوشی هوشمند خود و با داشتن سیم‌کارت NFC دار ایرانسل قادر خواهند بود از طریق پایانه‌های فروشگاهی با روش Tap & Go پرداخت خود را انجام دهند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر