03 اسفند 1396 - 09:08

کشف یک محموله قاچاق تخمه آفتابگردان در گمرک

ماموران گمرک در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق کالا موفق به کشف یک محموله قاچاق تخمه آفتابگردان شدند.
کد خبر : ۸۲۵۰۴
تخم آفتاب گردان

به گزارش ایبِنا، ماموران گمرک پرویزخان با رصد اطلاعات کالاهای ترانزیتی و کنترل هوشمند این اطلاعات به یک محموله ترانزیتی تخمه آفتابگردان مشکوک و اقدام به بررسی پلمپ این محموله می کنند.


در بررسی پلمپ این محموله سالم بودن پلمپ الصاقی برای ماموران گمرک محرز می شود اما تقاطع گیری اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع گمرکی نشان می داد که کامیون حامل کالای ترانزیتی در طول مسیر توقف نامتعارف داشته است.


ماموران گمرک پرویزخان با اطمینان از ثبت اطلاعات دقیق این محموله در سامانه جامع گمرکی، اقدام به فک پلمپ و بازررسی کامل محتویات داخل کانتینر می کنند که در این بازرسی ها مشخص می شود قسمت های جلویی حاوی تخمه آفتابگردان بوده اما در ردیف های انتهایی این محموله کیسه های حاوی پوسته پسته به جای تخمه آفتابگردان جاسازی شده است.


قاچاقچیان کیسه های تعویض شده را به شکل ماهرانه ای در میان کیسه های محموله اظهار شده، جاسازی کرده بودند. این کیسه ها با کیسه های پوست پسته به وزن ۲۰ تن جایگزین شده بودند.


در تحقیقات بیشتر ماموران گمرک از راننده کامیون وی اقرار می کند که قاچاقیان وی را تطمیع و مجبور می کنند در طول مسیر در یک مکان مناسبی پیچ و مهره های کانتینر را باز و پس از تخلیه تخمه آفتابگردان، کیسه های پوسته پسته را جاسازی می کنند.


ماموران گمرک پس از اطمینان به قاچاق بودن محموله اقدام به توقیف کامیون و تشکیل پرونده قاچاق نموده و جهت سیر مراحل قضایی تحویل مراجع ذیصلاح می دهند. گمرک پرویز خان در غرب کشور وهم مرز با اقلیم کردستان عراق است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر