05 اسفند 1396 - 16:59

افزایش ۱۹ واحدی شاخص بورس

شاخص بورس در اولین روز معاملاتی هفته جاری مانند اکثر روزهای هفته گذشته با افزایش اندکی مواجه شد و با ۱۹ واحد رشد به ۹۸ هزار و ۱۷۶ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۶۰۹
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بازار سهام این روزها همچنان روی نوار ضعیف رشد شاخص قرار دارد و از سویی دیگر سهامداران نیز همانند هفته های گذشته با انگیزه در داد و ستدهای سهام مشارکت نمی کنند.


نوسان شاخص ها                              


بر اساس آمارهای بورس، روز جاری شاخص های بورس با روندی کاهشی روبرو شد. بر این اساس شاخص کل با ۱۹ واحد رشد معادل ۰.۰۲ درصد به ۹۸ هزار و ۱۷۶ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با ۶.۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۲ درصد به ۳۱ هزار و ۳۰۰ واحد، شاخص کل «هم وزن» با (۲.۴۳) واحد افت معادل (۰.۰۱) درصد به ۱۷ هزار و ۶۱۲ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با (۱.۸۲) واحد کاهش، معادل (۰.۰۱) درصد به ۱۳ هزار و ۱۹۹ واحد، شاخص آزاد شناور با ۲۰ واحد رشد، معادل ۰.۰۲ درصد به ۱۰۵ هزار و ۳۱۹ واحد، شاخص بازار اول با ۰.۴۲ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد به ۶۹ هزار و ۷۹۱ واحد و شاخص بازار اول با ۱۱۲ واحد رشد معادل ۰.۰۵ درصد، به ۲۰۸ هزار و ۷۸۷ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۵ نماد «خساپا با ۲۸ واحد، خپارس با ۲۱ واحد، وغدیر با ۱۹ واحد، شپنا با ۱۹ واحد و کگل با ۱۷ واحد» بیشترین تاثیر مثبت و ۲ نماد «فولاد با (۲۸)، و فملی با (۲۷) واحد» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


نوسان شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی همراه بودند به طوری که «سایر مالی با ۵۵ واحد رشد معادل ۲.۵۵ درصد به ۲ هزار و ۲۲۵ واحد، خودرو با ۳۵۴ واحد افزایش معادل ۲.۰۸ درصد به ۱۷ هزار و ۴۰۶ واحد، کاشی و سرامیک با (۳۳) واحد افت معادل (۱.۸۸) درصد به یک هزار و ۷۶۰ واحد، اداره بازارهای مالی با (۱.۵۵) واحد کاهش، معادل (۲.۱۹) درصد به ۶۹ واحد، وسایل ارتباطی با (۴۰) واحد افت معادل (۲.۲۹) درصد به یک هزار و ۷۱۷ واحد، محصولات کاغذ با (۲۷۶) واحد کاهش معادل (۲.۴۹) درصد به ۱۰ هزار و ۸۰۵ واحد و محصولات چوبی با (۲۰۲۷) واحد افت معادل (۲.۸۳) درصد به ۶۹ هزار و ۶۵۵ واحد» رسید.


بیشترین افزایش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «فباهنر، خاور، ختراک، خوساز، خکمک، غبهنوش و خرینگ» با رشد قیمت بین «۴.۸۶ تا ۷.۲۱» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «خپوش، تکنو، چکارن، شسینا، دسینا، مداران و کلوند» با کاهش قیمت بین «۴.۴۱ تا ۴.۹۸» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بر این اساس، در پایان معاملات امروز بورس، در ۹۱ هزار و ۵۹۷ نوبت معاملاتی، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۸۰ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۱ هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر