06 اسفند 1396 - 10:08
معاون کرباسیان اعلام کرد:

درآمدهای گمرکی افزایش یافت

رییس کل گمرک ایران از افزایش درآمدهای گمرک ایران با گمرک الکترونیک و رشد کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرک کشور خبر داد.
کد خبر : ۸۲۶۲۷
فرود عسگری

به گزارش ایبِنا، فرود عسگری درباره گمرک الکترونیک گفت: یکی از دستاوردهای بسیار مهم گمرک الکترونیک، کنترل و ایجاد شفافیت در لایه‌های مختلف گمرکات کشور است؛ در واقع همین مسئله باعث شده تا درآمدهای گمرک افزایش پیدا کند.


رییس کل گمرک ایران ادامه داد: در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰ میلیارد دلار واردات به ایران انجام شده اما در آن زمان تنها ۸ هزار میلیارد تومان وصول درآمد انجام شد. این در حالی است که با گمرک الکترونیک در سال گذشته، ۱۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان با رشد ۶۷ درصدی حقوق ورودی وصول شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۳۶ درصدی اخذ شده است. همچنین ۱۳۰۰ میلیارد تومان عوارض قانون بودجه دریافت شده که نشان می‌دهد عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران به ۳۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.


عسگری با اشاره به شفافیت و برخورد با کالاهای ممنوعه به کشور با نظام الکترونیکی گمرک اظهارداشت: از زمان نصب دستگاه‌های ایکس ری و راه‌اندازی گمرک الکترونیک ۶۳ تن پیش ساز مواد مخدر کشف و ضبط شده است.


وی تاکید کرد: ایران در بحث کشف و ضبط مواد مخدر در گمرکات وضعیت بسیار خوبی دارد و بر اساس اعلام سازمان جهانی گمرک در زمینه مبارزه با قاچاق مواد مخدر، کشور ایران در میان گمرکات جهان مقام اول را به خود اختصاص داده است.


رییس کل گمرک ایران درباره گمرک الکترونیک تصریح کرد: تمامی رویه‌های گمرکی در سامانه گمرک الکترونیک که راه‌اندازی شده، پوشش داده شد. خدمات الکترونیکی گمرک یکی از پروژه‌های موفق طرح دولت الکترونیک محسوب می‌شود که توانسته شفافیت را افزایش و ایستایی را کاهش دهد.


برچسب ها: قاچاق ایران
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر