06 اسفند 1396 - 17:16

عرضه سهام «دراپ باکس» در بورس نزدک

شرکت اشتراک گذاری بین المللی دراپ باکس«Dropbox» خود را برای عرضه اولیه سهام آماده می کند.
کد خبر : ۸۲۶۶۴
Dropbox

به گزارش ایبِنا، شرکت دراپ باکس، شرکت اشتراک گذاری بین المللی که ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار دارد برای عرضه اولیه سهام خود در بازار آمریکا آماده می شود.


بر اساس این گزارش، این شرکت پیشنهاد عرضه اولیه ای به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را به کمیسیون اوراق بهادار آمریکا ارائه داده است تا در صورت موافقت کمیسیون، دیگر مراحل عرضه را به سرانجام برساند.


شرکت دراپ باکس، که در سال ۲۰۱۴ میلادی ارزشی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار داشت یکی از بزرگ ترین شرکت های تکنولوژی در آمریکا قلمداد می شود.


شرکت فرست دیتا (FirstData) نخستین شرکت تکنولوژی بزرگ در آمریکا بود که در سال ۲۰۱۵ توانست سهام خود را به صورت عرضه اولیه ارائه کند.


ارزش بازار فرست دیتا بالغ بر ۱۴ میلیارد دلار گزارش شد که در واقع یکی از بزرگترین عرضه های اولیه نسبت به پنج سال گذشته در بازار آمریکا بوده است.


درو هیوستون و آرش فردوسی، بنبانگذاران دراپ باکس در این خصوص اظهار داشتند: تمامی اوقاتی که کارکنان دراپ باکس به فعالیت کاری می پردازند در حال رسیدگی به موضوعات مهم شرکت هستند. این دنیایی است که برای دراپ باکس می پسندیم.


درآمد این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۷ با رشد ۳۰ درصدی به ۱.۱ میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۸۴۵ میلیون دلار بود.


به نظر می رسد، دراپ باکس برای عرضه اولیه از مشاورانی مثل گلدمن ساکس، جی پی مورگان، بانک دویجه بهره ببرد.


این شرکت قصد دارد در بورس نزدک گلوبال با نماد DBZ عرضه اولیه خود را به سرانجام برساند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر