06 اسفند 1396 - 17:42

تفاهم‌نامه اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام امضا شد

مراسم امضای تفاهم نامه اتاق تعاون ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور مدیران و مسئولان دو بخش امضا شد.
کد خبر : ۸۲۶۶۶
فتاح

به گزارش خبرنگار ایبِنا، بهمن عبدالهی عصر امروز در نشست امضای تفاهم نامه اتاق تعاون ایران با کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه وظایف سنگینی بر عهده کمیته امداد امام قرار دارد گفت: تشکیل این کمیته بعد از انقلاب اسلامی ایران به منظور خدمات رسانی در عرصه های اجتماعی و اقتصادی بوده است.


رییس اتاق تعاون ایران با بیان توضیحاتی درباره فعالیت تعاونی ها در کشور، اظهارداشت: در حال حاضر، حدود ۱۱۰ هزار تعاونی فعال در کشور وجود دارد که ۱۴ میلیون نفر از مردم کشور را به صورت مستقیم تحت پوشش دارد. این تعداد از افراد به ۴۰ میلیون نفر از کل جمعیت کشور خدمات رسانی می کنند.


عبدالهی ادامه داد: در صورتی که افراد تحت پوشش تعاونی های سهام عدالت را نیز در آمار تعاونی ها وارد کنیم، جمعیت تحت پوشش بخش تعاون به حدود ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید. در حال حاضر، ۵۵ درصد تولید مرغ کشور توسط بخش تعاون صورت می گیرد؛ در عین حال تعاونی ها در صنایع پایین دست پتروشیمی، آبزی پروری و ۵۵ درصد حمل و نقل کشور نیز فعالیت دارند.


در ادامه این مراسم، سید پرویز فتاح؛ رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به گسترش جامعه تحت پوشش کمیته امداد به حدود ۳ میلیون نفر گفت: همچنین از طریق کمیته ۱.۵ میلیون نفر نیز خدمات موردی دریافت می کنند.


رییس کمیته امداد امام خمینی اظهارداشت: بالغ بر ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۷۰ هزار دانشجو تحت حمایت کمیته هستند و امسال بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض الحسنه اشتغال زایی اختصاص یافت که تا پایان سال به ۱۴۰ هزار نفر وام اشتغال زایی تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت می شود.


فتاح خاطرنشان کرد: در ۲ سال گذشته از طریق توانمندسازی، ۲۰۰ هزار خانوار از پوشش کمیته امداد خارج شده اند. هم اکنون ۶۲ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته دارای سرپرستان زن هستند. دولت قول داده در سال آینده ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر بدون متقاضی را به کمیته امداد واگذار نماید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها