08 اسفند 1396 - 09:26
معاون فرابورس:

قانونگذاری فعالیت فین‌تک‌ها یکی از دغدغه های مهم است

معاون پذیرش و ناشران فرابورس اعلام کرد: یکی از دغدغه‌های مهم فعالان، بحث قانون گذاری در محیط فعالیت فین‌تک‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی مانند سازمان بورس، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و ... است.
کد خبر : ۸۲۷۰۰
طرح

به گزارش ایبِنا، دومین سری از نشست‌های هم ‌اندیشی با فعالان حوزه فین‌تک با حضور شرکت‌ها و صندوق‌های جسورانه در فرابورس برگزار شد و حاضران با مرور مهم‌ترین رخدادهایی که در جریان فین‌استارز ۲۰۱۷ رقم خورد و آنچه که محتوای این رویداد را در سال پیش رو تشکیل می‌دهد، انتظارات، خواسته‌ها و نقطه‌نظرات خود را برای برپایی هر چه بهتر فین‌استارز ۲۰۱۸ مطرح کردند.


در این نشست، سید مهدی علم‌الهدی معاون پذیرش و ناشران فرابورس با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت برگزاری چنین نشست‌هایی در آستانه فین‌استارز ۲۰۱۸، ایجاد فضای تعاملی میان فعالان مختلف حوزه فین‌تک است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم فعالان این حوزه بحث قانون‌گذاری در محیط فعالیت فین‌تک‌ها از سوی نهادهای حاکمیتی مانند سازمان بورس، بانک مرکزی، بیمه مرکزی و ... است.


همچنین از آنجا که چنین نهادهایی در جریان رویداد فین‌استارز مشارکت می‌کنند و بعضا در شورای سیاست‌گذاری این رویداد نیز حضور دارند، معتقدیم نشست‌های هم‌اندیشی با حضور فعالان حوزه فین‌تک قبل از برگزاری این رویداد کمک می‌کند تا با طرح تمامی دغدغه‌ها و نقطه ‌نظرات با این نهادها، نتایج کیفی‌تر و اثرگذارتری از فین‌استارز ۲۰۱۸ حاصل شود.


تحقق چند هدف سرمایه‌گذاری


در ادامه دبیر بازار دارایی فکری فرابورس نیز به شرح آنچه که در رویداد فین‌استارز ۲۰۱۷ برگزار شد پرداخت و عنوان کرد: در این رویداد ۱۰ صندوق جسورانه، ۴ شرکت شتاب‌دهنده، ۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ‌های زیادی حضور داشتند که ماحصل برنامه‌هایی که در این دوره برگزار شد به تحقق چندین سرمایه‌گذاری در تیم‌های شرکت‌کننده انجامید.


عیل زندوکیلی برنامه‌های فین‌استارز ۲۰۱۷ را  شامل ۸ پنل تخصصی، ۱۴ کارگاه آموزشی، ۴۰ جلسه خصوصی سرمایه‌گذاری و مشاوره، رقابت استارتاپی میان ۱۵۵ نفر در قالب ۵۷ تیم و ... عنوان کرد و در خصوص برنامه‌های این رویداد در سال پیش رو گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تشکیل پنل‌های تخصصی، ارائه تجارت موفق و ناموفق تیم‌ها، برگزاری مسابقه استارت‌آپ‌ها و حل چالش‌های مطرح‌شده و برگزاری جلسات خصوصی سرمایه‌گذاری و مشاوره اهم برنامه‌های فین‌استارز ۲۰۱۸ را تشکیل می‌دهند.


بررسی چالش‌ها و اولویت‌ها


همچنین در این نشست، شرکت‌ها و صندوق‌های جسورانه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و عنوان کردند که اکوسیستم فین‌تکی در ایران هنوز در ابتدای راه بوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، از اینرو یکی از مهم‌ترین اهداف فین‌استارز را باید بیان و ارائه چالش‌ها، اولویت‌ها و مسائل مبتلابه بازارهای مالی کشور از سوی دست‌اندرکاران و سیاست‌گذاران این رویداد دانست؛ چراکه این امر کمک می‌کند تیم‌ها و استارت‌آپ‌های شرکت‌کننده نقشه راهی برای فعالیت و تلاش در مسیر حل این چالش‌ها پیدا کنند.


برخی دیگر از فعالان صندوق‌های جسورانه نیز اعلام کردند فین‌استارز فرصت خوبی را در اختیار این صندوق‌ها قرار می‌دهد تا با برگزاری جلساتی میان یکدیگر در خصوص سرمایه‌گذاری مشترک تبادل نظر و تصمیم‌گیری کنند.


به اعتقاد آنها سرمایه‌گذاری مشترک میان این صندوق‌ها به توزیع ریسک سرمایه‌گذاری منجر شده و در نهایت بازدهی بیشتری را برای آنان نتیجه خواهد داد. در همین حال یکی دیگر از دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده از سوی حاضران در نشست امروز، موضوع قانون‌گذاری در حوزه فین‌تک‌ها بود. برخی نمایندگان صندوق‌های فین‌تکی مطرح کردند قانون‌گذاری در این حوزه چندان قوی نیست و باید یکسری کارگروه‌های تخصصی با این موضوع به منظور رفع مقررات دست‌ و پاگیر در مسیر فعالیت فین‌تک‌ها در فین‌استارز سال آینده برگزار شود تا با رفع قوانین مزاحم، شاهد تسهیل و بهبود محیط کسب و کار فعالان فین‌تکی باشیم. گفتنی است، سومین سری از این نشست‌ها بزودی با حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری در فرابورس برگزار می‌شود.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر