08 اسفند 1396 - 16:43

رشد بی‌رمق شاخص بورس

شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سهام، در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس با ۲ واحد رشد به ۹۸ هزار و ۱۰۰ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۷۶۸
بورس

به گزارش ایبِنا، در معاملات روز جاری بورس تهران بیش از ۹۴۷ میلیون برگه دارایی مالی به ارزش یک هزار و ۹۲۱ میلیارد ریال در ۶۵ هزار نوبت معاملاتی دست به دست شد. بر اساس این گزارش، امروز شاخص کل با رشد بی رمق ۲ واحدی به ۹۸ هزار و ۱۰۰ واحد و شاخص بازار اول نیز با ۴۵ واحد صعود به ۶۹ هزار و ۷۳۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۲۲۲  واحد افت به ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحد رسید.


بیشترین تاثیر بر شاخص


افزون بر این در داد و ستدهای چهارمین روز هفته نمادهای «فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ارتباطات سیار» امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. این در حالی بود که نمادهای پالایش نفت اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و مپنا با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص، مانع از رشد این متغیر شدند. در بازار امروز گروه های خودرو، فلزات اساسی و فراورده های نفتی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.


بیشترین کاهش قیمت


صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای معادن منگنز ایران، گروه صنعتی بوتان، لیزینگ ایرانیان، ملی سرب و روی ایران، لبنیات پاک، لنت ترمز ایران و ایرکا پارت صنعت بود. در مقابل نمادهای کمک فنر ایندامین، ایران ارقام، کابل البرز، سرمایه گذاری ملت، فیبر ایران، داده پردازی ایران و داروسازی امین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.


امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، حق تقدم سرمایه گذاری نیرو، لیزینگ ایران، اوراق صکوک فولاد کاوه کیش، اوراق صکوک اجاره سایپا و اوراق مشارکت شهرداری سبزوار بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را ثبت کردند.


در مقابل گروهی از سرمایه گذاران با عرضه های سنگین تلاش کردند از سهام نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق صکوک سایپا، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار و اوراق مشارکت شهرداری مشهد خارج شوند. این نمادها سنگین ترین صف های فروش را داشتند. همچنین امروز حق تقدم سرمایه گذاری نیرو با معامله ۱۵۲ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق صکوک ایران خودرو با معامله ۱۸۹ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.


توقف و بازگشایی نمادها


طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، سرمایه‌گذاری پارس آریان، حق‌تقدم استفاده نشده بانک حکمت ایرانیان، کارخانه‌های صنعتی آزمایش، گلتاش، ایرکا پارت صنعت، حمل‌ و نقل پتروشیمی، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، حق‌تقدم استفاده‌نشده ملی صنایع مس ایران، محور سازان ایران‌خودرو، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های رینگ‌سازی مشهد، قند شیرین خراسان، بورس اوراق بهادار تهران، کارگزاران بورس اوراق بهادار و نهادهای مالی بورس اوراق بهادار متوقف شدند.


بر این اساس در پایان معاملات امروز بورس، در ۶۵ هزار و ۴۸۹ نوبت معاملاتی، ۹۴۷ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۹۲ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۹۰ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر