09 اسفند 1396 - 17:13
وزیر اقتصاد اعلام کرد:

شناسایی یک شرکت با ۲۰۰ حساب بانکی

وزیر اقتصاد بیان داشت: بعضا دیده شده که یک شرکت بیش از ۲۰۰ شماره حساب داشته و یا اینکه در استان‌ها درآمدهای مالیاتی با تعلل بانک‌ها با تاخیر چند روزه به دولت می‌رسید.
کد خبر : ۸۲۸۴۱
مسعود کرباسیان

به گزارش ایبِنا، مسعود کرباسیان در یازدهمین همایش سالانه مالی و مالیاتی ایران اظهارداشت: در سال ۹۱، نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی ۴.۵ دهم درصد بوده که سال قبل به ۸ درصد افزایش یافت. اگرچه در این نسبت‌ها شاهد رشد هستیم اما همچنان با نقطه مطلوب فاصله داریم چون این نسبت‌ در کشورهای در حال توسعه حدود ۲۰ درصد است.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اگر بخواهیم به اهداف کلان کشور در حوزه رشد اقتصادی، ثبات اقتصادی، بهبود رقابت‌پذیری و بهبود محیط کسب و کار دست یابیم باید در حوزه مالیات تحولات مهمی انجام شود، افزود: تثبیت اقتصاد، عدالت در توزیع، جهت‌ دهی به فعالیت‌های تولیدی، کاهش اتکا به منابع نفتی و افزایش بهره‌گیری از منابع پایدار از قبل مالیات‌ ستانی عادلانه بدست می‌آید.


وی با یادآوری اینکه هنوز یک تعریف واحد در خصوص بهبود محیط کسب و کار در کشور وجود ندارد، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز برای فعالیت‌های مختلف در کشور صادر می‌شد که هم‌ اکنون ۷۰۰ مجوز از این تعداد کاسته شده، اما باز هم با شاخص‌های جهانی در بهبود محیط کسب و کار همخوانی ندارد.


وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در تعریف مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر مصرف هنوز ابهام وجود دارد، خاطرنشان کرد: مالیات بر مصرف با توجه به فعالیت واحدهای بدون پروانه و اجرایی نشدن سیستم یکپارچه اطلاعات در کشور قابلیت اجرا ندارد.


کرباسیان اجرای صندوق‌های مکانیزه فروش را به دلیل چالش‌های قبل از نهایی شدن قانون با مشکل مواجه دانست و گفت: یک شرکت با فاکتور جعلی مدعی تولید و توزیع این صندوق‌ها شده و مشکلات زیادی برای پیاده‌ سازی این طرح ایجاد کرد.


وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی وزارت اقتصاد در حوزه مالیات، گفت: ۴ برنامه راهبردی در حوزه مالیات عبارتند از اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، صندوق‌های مکانیزه فروش، طرح جامع مالیاتی و قانون مالیات بر ارزش افزوده.


کرباسیان با بیان اینکه در حوزه پیاده‌سازی طرح صندوق‌های مکانیزه فروش هنوز چالش‌هایی وجود دارد، توضیح داد: نحوه دریافت هزینه‌های صندوق‌ها و چگونگی پوشش اصناف از جمله چالش‌های مهم پیاده‌سازی این طرح است.


وزیر اقتصاد به خزانه‌داری الکترونیک به عنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت اقتصاد اشاره کرد و افزود: بعضا دیده شده که یک شرکت بیش از ۲۰۰ شماره حساب داشته و یا اینکه در استان ها درآمدهای مالیاتی با تعلل بانک ها با تاخیر چند روزه به دولت می‌رسید، اما با استفاده از خزانه‌داری الکترونیک درآمدها به صورت آنلاین وصول و پرداخت خواهد شد.  


برچسب ها: مالیات کرباسیان
ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر