12 اسفند 1396 - 14:48

ریزش ۵۷۳ واحدی شاخص بورس

معاملات تالار شیشه ای در پایان خرید و فروش اولین روز هفته، با سنگین ترین ریزش شاخص از اول بهمن ماه سال جاری تا به امروز مواجه شد و با ۵۷۳ واحد افت به ۹۷ هزار و ۳۸۸ واحد رسید.
کد خبر : ۸۲۹۳۱
بورس

به گزارش خبرنگار ایبِنا، در روزی که بازار سهام با افت سنگینی مواجه شد ارزش بازار نیز با بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش به ۳۸۸ هزار و ۹۳ میلیارد تومان رسید تا بخشی از نقدینگی بورس از این بازار خارج شود.


ریزش شاخص ها                              


بر اساس آمارهای معاملاتی بورس، روز جاری شاخص های بورس با ریزش مواجه شدند. بر این اساس شاخص کل با (۵۷۳) واحد ریزش معادل (۰.۵۸) درصد به ۹۷ هزار و ۳۸۸ واحد، شاخص قیمت «وزنی - ارزشی» با (۱۸۲) واحد کاهش معادل (۰.۵۸) درصد به ۳۱ هزار و ۴۵ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۴۳ واحد رشد معادل ۰.۲۵ درصد به ۱۷ هزار و ۶۶۴ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۳۲ واحد افزایش، معادل ۰.۲۵ درصد به ۱۳ هزار و ۲۲۷ واحد، شاخص آزاد شناور با (۵۹۶) واحد افت، معادل (۰.۵۷) درصد به ۱۰۴ هزار و ۶۷۷ واحد، شاخص بازار اول با (۵۰۳) واحد کاهش معادل (۰.۷۲) درصد به ۶۹ هزار و ۶۸ واحد و شاخص بازار اول با (۷۱۳) واحد ریزش معادل (۰.۳۴) درصد، به ۲۰۷ هزار و ۹۶۵ واحد رسید.


نمادهای تاثیرگذار


از سویی دیگر امروز ۷ نماد «فولاد با (۱۲۴) واحد، شپنا با (۶۴) واحد، فارس با (۵۶) واحد، پارسان با (۵۳) واحد، کگل با (۵۱) واحد، شبندر با (۴۱) واحد و آپ با (۳۳) واحد» افت، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس از خود بر جای گذاشتند.


افت شاخص صنایع


این گزارش می افزاید، روز جاری شاخص صنایع بازار با روندی نوسانی همراه بودند به طوری که شاخص صنایع «سیمان با ۱۰ واحد رشد معادل ۱.۸۸ درصد به ۵۸۸ واحد، خودرو با ۳۰۴ واحد افزایش معادل ۱.۷۷ درصد به ۱۷ هزار و ۵۲۱ واحد، محصولات کاغذ با (۱۳۳) واحد افت معادل (۱.۲۳) درصد به ۱۰ هزار و ۷۳۴ واحد، فلزات اساسی با (۸۵۹) واحد کاهش، معادل (۱.۴۴) درصد به ۵۸ هزار و ۷۶۸ واحد، فرآورده های نفتی با (۶۰۴۷) واحد افت معادل (۱.۷۲) درصد به ۳۴۶ هزار و ۳۵۴ واحد، کانه فلزی با (۴۰۲) واحد کاهش معادل (۱.۹۰) درصد به ۲۰ هزار و ۷۶۹ واحد و ذغالسنگ با (۵۰) واحد افت معادل (۳.۱۰) درصد به یک هزار و ۵۶۵ واحد» رسید.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت


در عین حال، نگاهی به آمارهای معاملاتی امروز بازار سهام مشخص می کند: قیمت سهام نمادهای «وبیمه، وایران، قشرین، خرینگ، حفارس، سدور و شپارس» با رشد قیمت بین «۴.۹۷ تا ۷.۰۲» درصد بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «فرآور، کاما، کبافق، کروی، ختراک، رتاپ و فاسمین» با کاهش قیمت بین «۴.۲۸ تا ۵» درصد بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.


بازگشایی و توقف نمادها


این گزارش می افزاید: طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «کشتیرانی دریای خزر، سرمایه گذاری گروه صنایع بهشهر ایران ایران، حق‌تقدم خرید سهام فیبر ایران، داروسازی سبحان انکولوژی، پالایش نفت لاوان، شیشه قزوین، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، کی‌بی‌سی، نوش مازندران، سیمان خاش» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های «لیزینگ ایرانیان، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، کی‌بی‌سی، حق‌تقدم خرید سهام کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ، حق‌تقدم خرید سهام گروه دارویی البرز» بازگشایی شدند.


بر این اساس، در پایان معاملات امروز بورس، در ۷۵ هزار و ۲۹۳ نوبت معاملاتی، ۸۸۳۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۶۱ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار نیز به ۳۸۸ هزار و ۹۳ میلیارد تومان رسید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر