12 اسفند 1396 - 18:14
به خاطر اولین واگذاری به بخش خصوصی/

تقدیر وزرای اقتصاد و صمت از بانک صنعت و معدن

وزیر اقتصاد و صمت از بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی کشور که موفق به انجام واگذاری شرکت های زیر مجموعه خود به بخش خصوصی شد تقدیر و تشکر کردند.
کد خبر : ۸۲۹۴۷
بانک صنعت و معدن
به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه ای اقدام بانک صنعت و معدن (در خصوص فروش ۵۱ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار) را الگوی خوبی دانست که به قیمت مناسب از طریق بورس عرضه شده و سهام خود را به اقل رسانده اند.


شریعتمداری نیز در نامه ای به رئیس جمهوری در این خصوص آورده است: بانک صنعت و معدن به عنوان اولین بانک دولتی، با توجه به حمایت های این وزارتخانه و بر اساس برنامه ریزی ها، ارزش گذاری حرفه ای و طی تشریفات قانونی موفق گردید در تاریخ ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ نسبت به عرضه ۵۱ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری صنعت و معدن با نماد بورسی "وصنعت" به ارزش حدود ۴۳۶۰ میلیارد ریال از طریق سازمان بورس اوراق بهادار اقدام نماید و بدین ترتیب فروش سهام شرکت مذکور محقق شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نامه تاکید کرده است: قیمت تابلوی هرسهم هنگام اعلام بانک به سازمان بورس برابر با ۱۱۳ تومان بود که با قیمت پایه هر سهم ۱۹۰ تومان، حدود ۶۸ درصد بالاتر از قیمت (اندکی بالاتر از NAV) به فروش رسیده است.
گفتنی است بانک صنعت و معدن روز ۲۴ بهمن ماه در جریان معاملات بورس تهران، بلوک ۵۱ درصدی سهام سرمایه گذاری صنعت و معدن را فروخت تا فرآیند واگذاری سهام شرکت های متعلق به بانک ها از سوی این بانک با موفقیت آغاز شود. بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران این بلوک سهام را خریداری کرده است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها