پرداخت ۱۲۷ میلیارد دلار تسهیلات اعتباری در بانک‌های قطر

بانک های قطری در مجموع ۱۲۷ میلیارد دلار وام و تسهیلات اعتباری در ماه ژانویه سال جاری میلادی به مشتریان خود اعطاء کردند.
کد خبر : ۸۲۹۷۲
بانک قطر

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از پنینسیولا، دارایی ها و بدهی های بانک های قطری در پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی با ۳.۱ میلیارد ریال قطری افزایش معادل ۸۵۰ میلیون دلار به ۱.۳۶۶ تریلیون ریال رسید که در مقایسه با ماه قبل از آن ۸.۳ درصد رشد و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۴.۸ میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.




همچنین تراز بانک ها حاکی از آن دارد که سپرده گذاری بخش خصوصی داخلی در بانک های این کشور تا پایان ماه ژانویه با ۲.۱ میلیارد ریال افزایش به ۳۵۸.۶ میلیارد ریال رسید.


مجموع وام و تسهیلات اعتباری بانک ها به بخش خصوصی با ۱.۹ میلیارد ریال افزایش به ۴۶۳.۴ میلیارد ریال معادل ۱۲۷ میلیارد دلار رسید که تسهیلات اعتباری تخصیص داده شده به بخش املاک ۱۴۶.۷ میلیارد ریال و وام های ارائه شده به مصرف کنندگان ۱۲۳.۴ میلیارد ریال ثبت شده است.


بر همین اساس، تسهیلات اعطاء شده به بخش تجارت و خدمات به ترتیب ۶۷.۵ میلیارد ریال و ۶۲.۶ میلیارد ریال اعلام شده؛ ضمن اینکه وام و تسهیلات ارائه شده به بخش مالی غیر بانکداری هم ۱۷.۴ میلیارد ریال است.


بر پایه این گزارش، بانک های قطری در ماه ژانویه شاهد کاهش سپرده گذاری از سوی بخش دولتی و خصوصی بوده اند و کاهش سپرده گذاری ها در این دو بخش با ۱۸.۹ میلیارد ریال به ۲۹۶.۵ میلیارد ریال رسید.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر