13 اسفند 1396 - 17:10

ادامه افت بورس دوبی

بازار دوبی در معاملات چهارمین روز از ماه مارچ، با روند نوسانی شاخص ها همراه شد.
کد خبر : ۸۳۰۱۲
بورس عرب

به گزارش ایبِنا به نقل از سنا، بازار دوبی با روزهای طلایی خود فاصله گرفته و سرمایه گذاران کماکان در حال کوچ از این بازار هستند. ارزش سهام معامله شده در بازار اصلی امارات به پایین ترین میزان نسبت به پنج ماه گذشته رسیده و افت شاخص های این بازار بسیار محسوس بوده است.


بررسی میانگین ۳۰ روز گذشته، این بازار نشان می دهد که نسبت معاملات روزانه صورت گرفته با حجم بسیار کمی رو به رو بوده و این بزرگترین نشانه از کم رنگ شدن رونق در بازار سهام  دوبی است که منجر به افت شاخص اصلی این بازار در مقایسه با سال ۲۰۱۶ شده است.


علی آدو، مدیر موسسه مدیریت دارایی دامان در دوبی در این خصوص بیان داشت: اشتهای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای حضور در بازار سهام دوبی کم شده است. پیش بینی کارشناسان این بود که پس از پشت سرگذاشتن فصل ارائه گزارش های مالی، بازار دوباره جان خواهد گرفت که این پیش بینی محقق نشد. بازار با کمبود کاتالیزور رو به رو شده است.


یکی از بزرگترین سهم ها در بازار دوبی که به شرکت ساختمانی عمار تعلق دارد در سال ۲۰۱۸ با افت ۱۱ درصدی همراه بوده و کمترین میزان معامله را نسبت به دو سال گذشته از آن خود کرده است. به این ترتیب، شاخص دوبی، به عنوان بدترین متغیر معاملاتی در میان بازارهای خاورمیانه شناخته شد که افت ۴.۸ درصدی را در سال جاری داشته است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر