کره‌شمالی تحریم‌ها را با بیت کوین دور زد

تحلیل مقامات آمریکایی حاکی از آن دارد که کره شمالی در سال ۲۰۱۷ میلادی بخشی از تحریم ها را با انجام تراکنش ۲۰۰ میلیون دلاری با بیت کوین، دور زده است.
کد خبر : ۸۳۰۵۵
کره شمالی

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از رزونامه انگلیسی تلگراف، مقامات آمریکایی اعلام کردند که برآوردهای انجام شده نشان می دهد که کره شمالی در سال گذشته میلادی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از تراکنش های خود را در قالب ارز دیجیتال انجام داده است و این به معنی کم رنگ شدن تاثیر تحریم های سفت و سخت بین المللی علیه این کشور به دلیل انجام آزمایشات موشکی و هسته ای کره شمالی است.


در همین حال «پریسیلا موریچی» افسر سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با «رادیو آزاد آسیا»، گفت: برآوردهای انجام گرفته شده حاکی از بکارگیری ۱۱ هزار بیت کوین توسط «پیونگ یانگ» برای انجام بخشی از تراکنش های خود در سال ۲۰۱۷ میلادی دارد.


این مقام رسمی آمریکایی تصریح کرد که اگر تراکنش ها در اواسط ماه دسامبر با احتساب قیمت تقریبا ۲۰ هزار دلاری برای هر واحد بیت کوین در نظر گرفته شود، تراکنش ها ۲۱۰ میلیون دلار خواهد بود.  





«پریسیلا موریچی» که در حال حاضر در بخش امنیت سایبر مشغول بکار است، گفت: این بیت کوین ها از طریق استخراج یا هک کردن به دست کره شمالی رسیده است.

 کارشناسان امنیت مالی بر این باور هستند که کره شمالی در حال استفاده از بازار ارز مجازی بمنظور ترزیق پول نقد به اقتصاد تضعیف شده خود به دلیل تحریم های شدید بین المللی است.


بر پایه این گزارش، کره شمالی متهم به سرقت آنلاین ۸۱ میلیون دلار از بانک بنگلادش در سال گذشته میلادی و نیز خرید نفت از کشورهای خاورمیانه با استفاده از ارز رمزنگار است.





ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر