بانک توسعه نوین بریکس در آفریقا سرمایه‌گذاری می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «بانک توسعه نوین بریکس» به دنبال گسترش فعالیت های خود در قاره آفریقا است.
کد خبر : ۸۳۱۲۲
بریکس

به گزارش خبرنگار ابیِنا به نقل از راشاتودی، «سرگری لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشورهای عضور بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) به عنوان سرمایه گذاران اصلی در قاره آفریقا هستند  و انتظار می رود که «بانک توسعه نوین بریکس» در قاره آفریقا حوزه فعالیت های خود را افزایش دهد.  


وزیر امور خارجه روسیه گفت: در حال حاضر «بانک توسعه نوین بریکس» نوپا است و انتظار ما بر این است که این بانک تنها در آفریقای جنوبی؛ بلکه در دیگر کشورهای قاره آفریقا در آینده از طریق «مرکز منطقه ای آفریقا» که در ماه اوت سال گذشته میلادی در ژوهانسبورگ تاسیس شد به این مهم دست پیدا کنیم. همچنین «لاوروف» نسبت به اینکه کشورهای آفریقایی علاقمندی زیادی برای همکاری عملی و عمیق با کشورهای بریکس از خود نشان داده اند، ابراز خرسندی کرد.



بر پایه این گزارش، «بانک توسعه نوین بریکس» در جولای سال ۲۰۱۴ میلادی با هدف سرمایه گذاری در پروژهای زیرساختی تاسیس شد و سرمایه آن ۱۰۰ میلیارد دلار است. اولین پروژه ای که توسط این بانک سرمایه گذاری شده به تخصیص ۸۱۱ میلیون دلار وام به یک پروژه برق خورشیدی در چین است؛ ضمن اینکه «بانک توسعه نوین بریکس» در حال بررسی ۲ پروژه در روسیه به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر