15 اسفند 1396 - 12:42
برای تعیین حداقل مزد ۹۷ کارگران؛

نمایندگان بخش خصوصی: به جلسه شورای عالی کار نمی‌رویم

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که نمایندگان کارفرمایان به نشانه اعتراض در جلسه امروز شورای عالی کار حضور پیدا نمی کنند.
کد خبر : ۸۳۱۳۰
حسین سلاح ورزی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، حسین سلاح ورزی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: به دلیل عدم رعایت اصل سه جانبه گرایی توسط دولت و توجه نکردن به خواسته قانونی کارفرمایان در اداره امور تامین اجتماعی، نمایندگان کارفرما به نشانه اعتراض در جلسه امروز شورای عالی کار شرکت نخواهند کرد.


علی اصغر آهنی‌ها، عضو هیات مدیره کانون  عالی کارفرمایی نیز درباره تصویب بند ز تبصره ۷ بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع تامین واریز «حق بیمه درمان کارگران» در حساب خزانه به ضرر جامعه کارگری و کارفرمایی است؛ اهمیت این موضوع از جلسات حقوق و دستمزد مهم تر است به همین دلیل جلسه شورای عالی کار در ۲۹ بهمن را ترک کردیم.


وی با بیان اینکه در دولت نهم شورای عالی تامین اجتماعی بهم خورد و این اولین ضربه به پیکره صندوق وارد شد، افزود: در این مرحله به اموال تامین اجتماعی ضربه وارد می شود. تصویب این ماده در جهت حمایت از طرح ناقص تحول سلامت است که چیزی جز افزایش درآمدهای پزشکان را به دنبال نداشته است.


آهنی ها گفت: در حالی این مصوبه تصویب شد که کارگران و کارفرمایان نسبت به این موضوع اعتراض کردند اما متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. تامین اجتماعی اموال قشر کارگر و خدمتگزار است و ما با این موضوع که خلاف قانون اساسی و شرع است مخالف هستیم؛ به همین دلیل طبق مصوبه امروز کانون عالی کارفرمایی در جلسه امروز شورای عالی کار نمایندگان کارفرمایان در اعتراض به بی توجهی دولت در سه جانبه گرایی حضور نمی یابند.


در حالی ۲۹ بهمن ماه شورای عالی کار با دستور کار «بررسی دستمزد ۹۷» برگزار شد که تمام اعضای کارگری و کارفرمایی این شورا در اعتراض به مصوبه مجلس در خصوص واریز سهم درمان تامین اجتماعی به حساب خزانه جلسه را ترک کردند و بعد از آن جلسه نیز اعلام کردند که تا زمانی که بند (ز) تبصره (۷) بودجه سال۹۷ اصلاح  نشود حاضر به شرکت در جلسه شورای عالی کار نیستند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها