آسیب یک میلیارد پوندی سرمای هوا به اقتصاد بریتانیا

بررسی های انجام گرفته حاکی از آن است که سرمای بی سابقه در بریتانیا منجر به ضرر یک میلیارد پوندی به اقتصاد این منطقه در روز می شود.
کد خبر : ۸۳۱۳۶
سرما

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از گاردین، کارشناسان اقتصادی اعلام کردند که سرمای بی سابقه روزانه تقریبا یک میلیارد پوند معادل ۱.۴ میلیارد دلار به اقتصاد بریتانیا در حال خسارت زدن است و این موضوع ترمزی برای رشد اقتصادی این منطقه در سه ماه نخست سال جاری میلادی خواهد بود.



زمستان امسال در بریتانیا به عنوان هزینه برترین آب هوا از سال ۲۰۱۰ میلادی به بعد در این منطقه لقب گرفته است. بریتانیا متاثر از یک جبه هوای سرد از منطقه قطب جنوب است که مقارن با توفان اِما شده است.


بزرگترین تاثیر سرمای بی سابقه بریتانیا بر روی بخش ساخت و ساز با ضرر ۲ میلیارد پوندی طی ۳ روز سرمای طاقت فرسا رقم خورده؛ ضمن اینکه شرایط هوای منفی صفر درجه کارها را زمینگیر کرده است.


همچنین انتظار می رود بخش خدمات حمل و نقل هم بعداز موجی از سوانح در جادها و لغو حرکت قطارها با ضرر روبرو شود. این خسارات بر روی اقتصاد بریتانیا تاثیر منفی می گذارد و انتظار می رود که تولید ناخالص داخلی این منطقه در سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی تا ۰.۱ نقطه درصد کاهش پیدا کند و اگر سرمای هوا تداوم داشته باشد این رقم به ۰.۲ نقطه درصد افزایش پیدا خواهد کرد.


بر همین اساس، تاخیر در ارسال مواد اولیه به شرکت های تولید کنندها به دلیل سرمای هوا، زنجیره عرضه را مختل کرده و رستوران ها، کافی شاپ ها، فروشگاها، سوپر مارکت ها، تماشا خانه ها، سینماها و میادین فوتبال به نوعی تعطیل شده اند. بر پایه این گزارش، مجموع این ضررها منجر به خسارت تقریبا یک میلیارد پوندی در روز به اقتصاد بریتانیا می شود.



ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر