16 اسفند 1396 - 12:22

آزادی ٣٤٠ زندانی با حمایت صندوق تامین خسارت‌های بدنی

جلسه مشترک مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی با سازمان زندان های آذربایجان شرقی و ستاد دیه کشور در آستانه سال نو برگزار و با آزادی ۳۴۰ زندانی موافقت شد.
کد خبر : ۸۳۲۰۳
صندوق تامین خسارت های بدنی

به گزارش ایبِنا از روابط عمومی صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، با حضور معاون اجرایی ستاد دیه کشور، رییس سازمان زندان های استان آذربایجان شرقی، مدیرعامل و مدیران ارشد صندوق در تبریز، جلسه مشترک بررسی پرونده مشمولین حمایت های قانونی صندوق تامین خسارت های بدنی برگزار شد.


علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور در این نشست گفت: تمام تلاش ما این است قبل از پایان سال ٩٦، زندانی مشمول خدمات صندوق در زندان ها نداشته باشیم. وی افزود: متاسفانه استان آذربایجان شرقی، رتبه هشتم آمار کشته های سوانح رانندگی و رتبه ششم مصدومین حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است و این نرخ پرشتاب جای نگرانی دارد و امیدواریم با تدبیر و تلاش مسئولین شاهد کاهش تلفات و تصادفات در این استان باشیم.


مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی در خصوص بند «و» تبصره ١١ قانون بودجه که به محدودیت سقف تعهدات دیه شرکت های بیمه مربوط است، گفت: صندوق تامین خسارت های بدنی تکلیف دارد دیه زندانیان حوادث رانندگی که به دلیل محدودیت سقف تعهدات شرکت های بیمه در زندان به سر می برند و قبل از لازم الاجرا شدن قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب اردیبهشت ٩٥ زندانی شده اند را پس از معرفی ستاد دیه کشور بصورت بلاعوض پرداخت کند؛ لذا در جلسات استانی یکی از محورهای برنامه بررسی اینگونه پرونده ها است.


جباری گفت: خوشبختانه مرجع قضایی در استان همکاری خوبی با صندوق دارد و از حمایت همراهی ریاست کل دادگستری و دادستان محترم استان آذربایجان شرقی تشکر و قدردانی می کنم. در ادامه این نشست، معاون اجرایی ستاد دیه کشور ضمن تقدیر از خدمات صندوق گفت: اینکه مدیرعامل این نهاد شخصا در زندان های کشور حضور پیدا می کنند و از نزدیک پیگیر پرونده مددجویان هستند شایسته تقدیر است. وی افزود: با کمک صندوق از ابتدای سال ٣٤٠ زندانی با مبلغی بالغ بر ٢٨میلیارد تومان آزاد شده اند.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر