قلع و قمع صرافی‌های ارز رمزنگار توسط رگولاتور ژاپن

آژانس خدمات مالی ژاپن صرافی های ارز رمزنگار این کشور را زیر ذره بین برد و فعالیت ۲ صرافی را به حالت تعلیق در آورد.
کد خبر : ۸۳۲۴۷
بیت کوین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از عرب نیوز، آژانس خدمات مالی ژاپن اعلام کرد که ۷ صرافی ارز مرنگار این کشور را توبیخ کرده و فعالیت ۲ صرافی را به تعلیق در آورده است. این اقدام رگولاتوری ژاپن در راستای حفاظت از مشتریان به دلیل فقدان موارد امنیتی در برخی از صرافی ها عنوان شده است.


به دنبال سرقت ۵۳۰ میلیون دلار ارز رمزنگار NEM از صرافی کوین چک توکیو، زنگ خطری برای رگولاتور مالی ژاپن بمنظور بررسی ضریب امنیتی صرافی ها بود. همچنین آژانس خدمات مالی ژاپن روند جبران خسارت و استراد وجه به مال باختگان صرافی کوین چک را تایید کرده است و اعلام کرد که طی روزهای آینده جزییات آن رسانه ای می شود.


بر همین اساس، رگولاتور ژاپن دستور بهبود ضریب امنیتی تجارت در کوین چک و ۶ صرافی دیگر ژاپنی را صادر کرده و اعلام کرد که این صرافی ها دارای نقص امنیتی و فاقد سیستم های لازم و مناسب کنترل داخلی هستند.


البته آژانس خدمات مالی ژاپن دستور تعلیق فعالیت صرافی های بیت استیشن و FSHO را به مدت یک ماه صادر کرده است. بر پاپه این گزارش، یک مقام ارشد در رگولاتوری ژاپن اعلام کرد که یکی از کارمندان صرافی بیت کوین استیشن از بیت کوین مشتریان این صرافی برای اهداف شخصی خود بهره برده است و صرافی کوین چک هم از نقص سیستم کنترل داخلی مناسب برخوردار بود که این مسئله ریسک هایی را از قبیل پولشویی و فاینانس تروریسم به دنبال دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر