18 اسفند 1396 - 13:46
دبیر شورای عالی فضای مجازی:

اشتغالزایی در فضای مجازی در مرکز توجه دولت است

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: با توجه به این مسئله که اشتغالزایی در فضای مجازی نسبت به سایر زمینه‌ها با سرمایه گذاری کمتری ایجاد می‌شود، اشتغالزایی در این حوزه در مرکز توجه دولت است.
کد خبر : ۸۳۲۶۱
فیروز آبادی

به گزارش ایبِنا، سید ابوالحسن فیروزآبادی، درباره حقوق مالکیت فکری و معنوی، اظهارداشت: یکی از مهمترین عوامل برای توسعه و پیشرفت اقتصاد دیجیتال ایران ایجاد قوانین جدی برای حمایت از تولید کنندگان آثار و محتوا است؛ بدین منظور ضروری است تا قانون کپی رایت با حمایت دولت متناسب با وضعیت روز تدوین و اجرایی شود.


دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: ایران در زمینه مالکیت معنوی با مشکل کمبود قوانین روبرو است و باید برای رفع این مشکل بسیار بزرگ که از موانع اقتصاد دیجیتالی کشور است، گام‌هایی موثر و بزرگی برداشته شود.


رییس مرکز ملی فضای مجازی کشور با اشاره به وضعیت دنیا در حقوق مالکیت فکری و معنوی، اظهار داشت: سرمایه اصلی شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه مالکیت معنوی است که نشان از ضرورت تعیین تکلیف مالکیت معنوی در کشور با قوانینی مفصل و جدی دارد.


وی در گفتگو با ایلنا با بیان این که اقتصاد دیجیتالی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهارداشت: رییس جمهور در حوزه اشتغالزایی فضای مجازی و اقتصاد دیجیتالی نگاه ویژه‌ای دارد؛ همین مسئله باعث شده است تا در شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی کشور به این دو مسئله توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.


فیروزآبادی درباره اشتغالزایی در فضای مجازی، تصریح کرد: با توجه به این مسئله که اشتغالزایی در فضای مجازی نسبت به سایر زمینه‌ها با سرمایه گذاری کمتری ایجاد می‌شود، اشتغالزایی در این حوزه در مرکز توجه دولت است و این اعتقاد وجود دارد که ایجاد اشتغال در فضای مجازی می‌تواند سهم مهمی در کاهش بیکاری داشته باشد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر
پربیننده ها