بانک مرکزی چین ارزهای رمزنگار را به رسمیت نمی‌شناسد

رییس بانک خلق چین گفت: چین بکارگیری بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگار را به عنوان ابزار مشروع پرداخت به رسمیت نمی شناسد.
کد خبر : ۸۳۲۷۴
بانک چین

به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از شینهوا، «ژو ژیاوچان» رییس بانک مرکزی چین گفت: چین بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگار را به عنوان ابزار مشروع قانونی به رسمیت نمی شناسد. وی گفت: چین در حال حاضر بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را به عنوان ابزاری شبیه به پول کاغذی، سکه و کارت های اعتباری برای پرداخت به رسمیت نمی شناسیم و نظام بانکداری چین آنها را نمی پذیرد.


در همین حال، چین در ماه های اخیر اقداماتی را در جهت سرکوب بازار ارزهای رمزنگار از قبیل تعطیل کردن صرافی ها و ممنوعیت عرضه اولیه ارز رمزنگار در پیش گرفته است. «ژیاوچان» در مورد اقدام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد احتمال غیر قانونی بودن پلت فرم های تجارت ارز رمزنگار گفت: این موضوع حس ناخشویندی را به سرمایه گذاران در مورد امنیت ارزهای رمزنگار انتقال می دهد.


رییس بانک خلق چین گفت: چین توجه ویژه ای را به بلاک چین و دیگر فناوری هایی که بیت کوین بر روی آن تولید می شود، دارد؛ اما بکارگیری بعضی از فناوری ها بسرعت رشد پیدا کرده است.


«ژو ژیاوچان» در پایان گفت: اگر این فناوری های بسرعت اشاعه پیدا کنند، ممکن است که تاثیر نامطلوبی بر روی مشتریان بگذارند؛ ضمن اینکه یکسری تاثیرات غیر قابل پیش بینی هم بر روی ثبات مالی و انتقال سیاست های پولی خواهد داشت.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر