22 اسفند 1396 - 15:29
بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی

اصلاحات ساختاری برای‌ثبات مالی محوربیست‌وهشتمین همایش پولی‌و ارزی

بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع «اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی» خردادماه سال ۹۷ توسط پژوهشکده پولی و بانکی برگزار می‌شود.
کد خبر : ۸۳۴۶۹
روز اول همایش

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده پولی و بانکی، «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی»، «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی»، «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی»، «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها»، «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی»، «رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» و «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» از محورهای اصلی بیست و هشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی است.


ثبات مالی؛ ضرورت‌ها و چالش‌ها، اثرات متقابل بازارهای مالی و ثبات مالی و اولویت‌بندی اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی سرفصل‌هایی است که در محور «اصلاحات ساختاری و ثبات مالی» مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.


همچنین اصلاح قانون پولی و بانکی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، حکمرانی خوب در بانکداری مرکزی، استقلال، شفافیت و پاسخگویی در بانکداری مرکزی، اقتصاد سیاسی اصلاح ساختار بانکداری مرکزی، سیاست‌گذاری پولی و تنظیم مقرارت احتیاطی، ساختار نظارت بانکی در بانکداری مرکزی نوین و نظارت بر فن‌آوری‌های نوین مالی و ثبات مالی در زیرمجموعه محور «ساختار سیاستگذاری پولی، نظارت بانکی و ثبات مالی» مورد تبادل نظر قرار می‌گیرد.


محور سوم این همایش «ساختار مالی دولت و ثبات پولی و مالی» است که به زیرمحورهای ساختار مالی دولت، عوامل ناپایداری بودجه و آثار آن بر ثبات مالی، کسری بودجه و پایدارسازی بدهی‌های دولت، اصلاح ساختار تعامل سیاست پولی و مالی در راستای رفع سلطه مالی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی و پایدارسازی درآمدهای دولت تقسیم‌بندی شده است.


همچنین در محور «اصلاح ساختار نظام بانکی؛ پیشرفت‌ها و چالش‌ها» مسائلی از جمله ارزیابی آخرین وضعیت فرآیند اصلاح ساختار نظام بانکی، ثبات نظام بانکی، ثبات مالی و ثبات اقتصاد کلان، اصلاح ساختار ترازنامه نظام بانکی: از دارایی‌ها تا بدهی‌ها، اصلاح ساختار مدل کسب و کار بانک‌ها، اصلاح ساختار نظام نظارت بانکی در راستای اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار گزارشگری مالی در بانک‌ها: پیشرفت‌ها و چالش‌ها، قیمت گذاری خدمات بانکی در راستای اصلاح ساختار درآمدی بانک‌ها، مدیریت بدهی‌های دولت به نظام بانکی، ساختار مناسب شرکت‌های مدیریت دارایی و صندوق اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار صندوق ضمانت سپرده، بازسازی و گزیر در نهادهای مالی در این همایش مطرح خواهد شد.


محور پنجم این همایش «ثبات مالی و بازار سرمایه، بیمه و صندوق‌های بازنشستگی» است که بازار سرمایه و نقش آن در ثبات مالی، نظام بیمه و نقش آن در ثبات مالی و صندوق‌های بازنشستگی و نقش آن در ثبات مالی در زیرمجموعه این محور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.


«رژیم ارزی و ثبات نرخ ارز» محور ششم این همایش را تشکیل می‌دهد که ارزیابی وضعیت نظام ارزی و بازار ارز، آثار نوسانات ارزی بر ثبات مالی، تراز پرداخت‌ها، ذخایر ارزی و ثبات نرخ ارز، تعامل سیاست پولی و مالی برای حفظ ثبات ارزی، اصلاح ساختار صندوق توسعه ملی در راستای حفظ ثبات ارزی و ارتباطات بین‌المللی نظام بانکی و ثبات بازار ارز مسائلی است که در این محور مطرح خواهد شد.


محور هفتم این همایش نیز «پایدارسازی تورم پایین و مدیریت نرخ سود برای حفظ ثبات مالی» است که ارزیابی وضعیت تورم و پایداری آن، سیاست پولی و آثار متقابل پایداری تورمی و ثبات مالی، عوامل ناپایداری تورمی و راهکارهای پایدارسازی تورم پایین، مدیریت نرخ سود و ثبات مالی و آثار ناپایداری مالی بر نرخ سود مباحثی است که در این محور مطرح می‌شود.


یادآور می‌شود بیست‌وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با موضوع اصلاحات ساختاری برای ثبات مالی خردادماه سال ۹۷ توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً از طریق پورتال همایش اعلام خواهد شد.


محورهای بیست وهشتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی را اینجا می‌توانید ببینید.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر