22 اسفند 1396 - 14:50
توسط بانک مسکن انجام شد؛

پرداخت بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ساخت مسکن مهر

بانک مسکن ۴۹ هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان تسهیلات ساخت برای احداث حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در سراسر کشور پرداخت کرده است.
کد خبر : ۸۳۵۰۷
مسکن مهر

به گزارش ایبِنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن -هیبنا، تازه­‌ترین گزارش عملکرد تامین مالی طرح مسکن مهر که بازه زمانی ابتدای اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری را تصویر می کند، بیانگر آن است که طی این مدت بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در حوزه تسهیلات ­دهی طرح مسکن مهر، رقمی معادل ۴۹ هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان برای احداث حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در سراسر کشور تسهیلات ساخت پرداخت کرده است.


به دنبال تاکید ویژه دولت برای تکمیل و تحویل تمامی واحدهای مسکونی پیش‌­بینی شده در قالب طرح مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، مدیر عامل بانک مسکن نیز بر شتاب پرداخت تسهیلات مسکن مهر تاکید ویژه ­ای داشته است. از اینرو قرار است تا پایان پرونده طرح مسکن مهر، بانک مسکن به همراه دولت از این طرح حمایت مالی ویژه­ای انجام دهد. در این میان عملکرد اصلی بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل فعال در پرداخت تسهیلات به پرونده مسکن مهر، علاوه بر پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح، عملیات فروش اقساطی را نیز شامل می‌­شود. به این معنا که واحدهای مسکونی که در قالب این طرح کار ساخت و ساز آنها تمام و تکمیل می­‌شود و به آنها اجازه افتتاح و بهره‌برداری داده می­شود پیش از بهره­ برداری از واحد مسکونی باید عملیات فروش اقساطی آن توسط بانک مسکن انجام شود تا امکان بازپرداخت تسهیلات توسط مالک واحد در قالب پرداخت ماهانه اقساط این تسهیلات فراهم شود.


به بیان دیگر در قالب عملیات فروش اقساطی بانک مسکن، کارت قسط برای مالکان واحدها صادر می­ شود تا تسهیلات ساخت داده شده به واحدها به صورت ماهانه، در قالب پرداخت قسط از جانب تحویل گیرندگان (متقاضیان واجد شرایط) انجام شود.


گزارش عملکرد تامین مالی طرح مسکن مهر از ابتدای اجرای طرح تا پایان بهمن ماه سال جاری حاکی از آن است که طی این بازه زمانی از مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی که بانک مسکن متعهد به پرداخت تسهیلات به آنها شده است تاکنون برای یک میلیون و ۸۰۸ هزار واحد مسکونی تکمیل شده، عملیات فروش اقساطی انجام شده به این معنی که برای این واحدها کارت قسط صادر شده و تحویل متقاضیان شده­ است.


گزارش عملکرد بانک مسکن در قالب تامین مالی طرح مسکن نشان می­‌دهد: برای حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی معرفی شده، بانک مسکن متعهد به پرداخت ۵۲ هزار و ۸۴۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون تومان تسهیلات شده است که از این رقم تا کنون رقمی معادل ۴۹ هزار و ۵۴۸ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است و مابقی تا تکمیل واحدها در تعهد بانک باقی است.


در این میان در استان تهران برای حدود نیم میلیون واحد مسکونی مهر رقمی بیش از ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است. بیشترین تعداد واحد مسکونی مهر در بین ۳۱ استان کشور، در شهرهای استان تهران ساخته شده است. عمده این واحدها در شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه قرار دارد.


بانک مسکن در حال حاضر دو اولویت کاری در ارتباط با طرح مسکن مهر دارد. اولویت اول به پرداخت باقی مانده تسهیلات ساخت به پروژه ­های در حال تکمیل مربوط است و اولویت دوم نیز پرداخت تسهیلات مکمل مسکن مهر است.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر