23 اسفند 1396 - 11:32

تعیین قیمت میوه شب عید/ آغاز توزیع از امروز

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی از تصویب قیمت میوه شب عید در ستاد تنظیم بازار خبر داد.
کد خبر : ۸۳۵۵۲
میوه

به گزارش ایبِنا، علی اوسط هاشمی با اشاره به اینکه قیمت میوه شب عید ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار خواهد بود، اظهارداشت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار تعیین قیمت میوه شب عید به استان‌ها واگذار شده و قیمت بازار هر چه باشد کارگروه‌ها ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار تعیین و عرضه خواهد کرد.


وی افزود: میوه مورد نیاز شب عید در مدرن‌ترین و بهترین سردخانه‌ها در ۳۱ استان کشور ذخیره سازی شده است. رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: میوه تنظیم بازار با برچسب اصالت تنظیم بازار، عرضه می‌شود و مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه می‌توانند موارد را به سازمان بازرسی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گزارش دهند.


هاشمی افزود: برای بسته بندی مناسب میوه‌ها ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده، اما هزینه سبد از مصرف کنندگان دریافت نمی‌شود و هزینه آن از وزن میوه کسر خواهد شد. وی گفت: تعاونی‌های مصرف محلی وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌های لشگری و کشوری می‌توانند در صورت تقاضا میوه دریافت و به صورت مستقیم عرضه کنند.


رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: از امروز رسما در سردخانه‌ها برای تحویل و توزیع میوه شب عید باز می‌شود. هاشمی گفت: ۷۰ درصد پول باغداران پرداخت شده است و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.


عرضه میوه عید در ۱۸۰ مرکز در استان تهران با قیمت مصوب 


همچنین مدیرعامل تعاونی استان تهران گفت: میوه شب عید در ۱۸۰ مرکز شهر تهران و شهرستان‌های استان از امروز عرضه می‌شود. عباس سیاح، با اشاره به اینکه عملیات ترانزیت میوه در پنج غرفه بزرگ در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران انجام می‌شود افزود: در سطح شهر تهران ۵۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید آماده سازی شده است.


وی گفت: علاوه بر این در ۱۵ شهرستان نیز ۱۳۰ غرفه برای عرضه میوه شب عید با قیمت تصویب ستاد تنظیم بازار فعال خواهند بود. مدیرعامل تعاونی استان تهران افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلو پرتقال تامسون سوپر ۱۸۰۰ تومان وقیمت هر کیلو سیب قرمز و زرد شهرستان دماوند نیز ۲۷۰۰ تومان است.


سیاح تاکید کرد: قیمت پرتقال و سیب شب عید براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است؛ بنابراین قیمت‌های اعلام شده قطعی نیست و احتمال دارد قیمت کاهش یابد. وی گفت: پرتقال و سیب بصورت خرده فروشی نیز عرضه می‌شود و توزیع تا پس از تعطیلات نوروز ادامه دارد.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر