23 اسفند 1396 - 11:28

بیمه ایران به دنبال خرید سهام یک بانک

مدیرعامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه این شرکت به دنبال خرید سهام یک بانک پس از رفع موانع قانونی است، اعلام کرد: تلاش کردیم با واگذاری پرتفوی زیان ده، پرتفوی سودده جذب کنیم.
کد خبر : ۸۳۵۵۳
پورکیانی

به گزارش خبرنگار ایبِنا، محسن پورکیانی صبح امروز (چهارشنبه) و در نشستی با خبرنگاران گفت: در دوران ٢٠ ماهه اخیر دوران سختی از نظر مالی داشتیم ولی نهایت تلاش خود را کردیم تا شرکت با شرایط موجود آسیبی نبیند.


وی زیان انباشته این شرکت را ٣ هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم از سالیان گذشته به بیمه ایران ارث رسیده ولی تباش کردیم تا شرکت از نظر نقدینگی با مشکل روبرو نشود. مدیرعامل بیمه ایران اظهار داشت: تلاش کرده ایم با واگذاری پرتفوی زیان ده، پرتفوی سود ده جذب کنیم.


پورکیانی ادامه داد: در شهریور ماه پرتفوی بنیاد شهید را به بیمه دی واگذار کردیم هرچند که پُرکردن پرتفوی یک هزار و ٨٠٠ میلیارد تومانی سخت بود. وی اعلام کرد: در دی ماه در فروش بیمه یک درصد، در بهمن ماه حدود ٣ درصد رشد کردیم؛ پیش بینی ما این است که تا پایان سال بین ٥ تا ٧ درصد در فروش مثبت باشیم.


پورکیانی تاکید کرد که زیان انباشته بیمه ایران حاصل عملکرد ١٢ تا ١٥ سال گذشته است و براساس تحقیقی که داشتیم، در صورتی که افزایش سرمایه ندهیم خیلی طول می کشد تا این رقم مستهلک شود.


مدیرعامل بیمه ایران اعلام کرد در تلاش هستیم تا سرمایه شرکت را از ٣ هزار میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان برسانیم. پورکیانی در پاسخ به سوالی درباره تاسیس بانک یا خرید سهام بانک از سوی بیمه ایران گفت: در همه دنیا بانک ها از دل بیمه ها بیرون می آیند، ولی در ایران برعکس شده و بیمه ها از دل بانک ها بیرون آمده اند.


وی افزود: یکی از ابزارهایی که می توانیم نقدینگی خود را به جریان بیاندازیم، بانک ها هستند. مدیرعامل بیمه ایران ادامه داد: قبل از انقلاب، بانک بیمه ایران داشتیم که بعد از انقلاب در بانک ملت ادغام شد.


پورکیانی گفت: ما به دنبال خرید سهام یک بانک هستیم، اما موانع قانونی در این زمینه وجود دارد؛ در صورتی که این موانع رفع شود سهام یک بانک را با توجه به نقدینگی خود خواهیم خرید.


وی با بیان اینکه آموزش و پرورش درخواست برگشت به بیمه ایران را دارد، افزود: آموزش و پرورش به بیمه ایران بدهی ندارد. پورکیانی اظهارداشت: ۹۹ درصد توانگری بیمه ایران مربوط به ریسک بیمه گری است حدود ۴۳ درصد ثالث و مابقی درمان تکمیلی است.


مدیرعامل بیمه ایران افزود:در خصوص پرداخت خسارت مشکلی مالی نداریم؛ ٥٤ درصد از سهم پرتفوی بیمه ایران در یازده ماه گذشته ثالث بوده است. پورکیانی گفت: در سال ۹۵ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از زیان انباشته ۳۵۰۰ میلیارد تومانی کسر شده است.


وی با اشاره به زیان انباشته ٣هزار و ٤٠٠ میلیارد تومانی این شرکت گفت: حدود ۱۵ تا ۳۰ سال زمان میبرد تا زیان انباشته حذف شود. مگر اینکه افزایش سرمایه دهیم. وی کمترین سود سالیانه بیمه ایران را ٤٨ میلیارد تومان و متوسط سوددهی را ١٤٨ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین سود بیمه ایران ۳۲۰ میلیارد تومان بوده است


وی ضمن رد بیمه نبودن هواپیمای آسمان که در سمیرم و با برخورد به کوه دنا سقوط کرد، اظهار داشت: هواپیمای آسمان تحت پوشش بیمه ایران قرار داشت و مشکلی در پرداخت خسارت آن نداریم. پورکیانی گفت: سه میلیون دلار پوشش بدنه هواپیمای آسمان بود و به ازای هر نفر نیز باید ٢١٠ میلیون تومان خسارت بپردازیم.


ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر